logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۳۴۹۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 8 دقیقه ]
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

نیروهای مسلح ایران، قوی‌ترین قدرت دفاعی منطقه هستند/ چنین ایران مقتدری کوچکترین آزاری به همسایه‌های خود نرسانده است

نیروهای-مسلح-ایران،-قوی‌ترین-قدرت-دفاعی-منطقه-هستند-چنین-ایران-مقتدری-کوچکترین-آزاری-به-همسایه‌های-خود-نرسانده-است
معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بی‌شک امروز قوی‌ترین قدرت دفاعی منطقه بدون منازع و رقیب که کسی به گرد پایش هم نمی‌رسد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

به گزارش موج رسا; سردار محمدرضا نقدی عصر امروز در مراسم یادواره 450 شهید شهرستان خدابنده اظهار داشت: یادواره شهدا، یاد و خاطره شهیدان و داستان شیرزنان و دلیرمردانی است که سال‌های سال در مقابل تمام قدرت‌های شیطانی ایستاده و خم به ابرو نیاوردند.

وی خاطرنشان کرد: یادواره شهدا، داستان مادری است که 5 فرزندش شهید شدند و به نزذ امام خمینی(ره) رفت و گفت دیگر فرزندی ندارم و اجازه دهید تا خودم به جبهه بروم و داستان فرماندهی است که در هنگام حمله شیمیایی وقتی دید نوجوان بسیجی با خود ماسک به همراه ندارد و دست و پا می‌زند، ماسک خود را به صورت او زد و خودش شهید شد.

سردار نقدی تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدا داستان غواصی است که برای اینکه عملیات لو نرود، دستمال را در حلق خودش فرو برد تا صدایی از او درنیاید.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در دوران ستمشاهی که کوچکترین صدا مستوجب مرگ بود، جوانی با صدای الله اکبر به دشمن حمله می‌کند و یا شهید رضا سلیمانی، نوجوانی که در حالی که برادرش در جبهه است با التماس و خواهش از پدرش جواز حضور در جبهه را می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه این داستان‌ها و نمونه‌ها برای خیلی‌ها مانند یک افسانه می‌ماند اما چیزی است که واقف شده و در واقعیت اتفاق افتاده است، اظهار داشت: شهرستان خدابنده که در دوران دفاع مقدس دارای 70 هزار نفر جمعیت بوده و 35 هزار نفر از آن مذکر بوده‌اند اگر 15 هزار نفر را جزء افراد سالخورده، ناتوان و کودکان در نظر بگیریم 20 هزار نفر جوان می‌ماند که از بین آن‌ها 2 هزار نفر یا شهید و یا جانباز شده‌اند.

سردار نقدی با بیان اینکه یعنی از هر 10 جوان این شهرستان، یک نفر یا شهید و یا زخمی شده است، خاطرنشان کرد: این مهم، عیار بالایی از شور، عشق، فداکاری و ایثار را در هیچ کجا نمی‌توان پیدا کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چنین انسان‌های باعظمتی 43 سال است که مثل کوه در مقابل تمام ابرقدرت‌ها ایستاده‌اند و سر سوزنی از راه و خط خود در دفاع از آزادی، عدالت، استقلال و اسلام عقب نمی‌نشینند.

وی با بیان اینکه در هیچ کجا چنین عیاری از خلوص و فداکاری را نمی‌توان پیدا کرد، اظهار داشت: این وضعیت بالای انسانی و فهم درست از حقیقت را در هیچ مکتبی نمی‌توان یافت که مادری 31 سال، فراق فرزندش را تحمل می‌کند و می‌گوید همه وجود من و فرزندم، فدای تار موی رهبرم.

سردار نقدی با بیان اینکه باید سوال کرد که این فرهنگ، منش و مرام از کجا آمده است، خاطرنشان کرد: عده‌ای می‌خواهند تاریخ ملت ایران را با تحریف تاریخ به شاهان ظالم، منسوب کنند و شناخت ملت و هویت تاریخ ملت ایران را مربوط به ظلمه کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه این افراد، تاریخ را تحریف کرده‌اند، افزود: از تاریخ 8 هزار ساله ملت ایران، چندین هزار سال را بخشیده و تاریخ 2500 ساله‌ای درست کرده‌اند و به هر شکلی می‌خواهند این نسبت را به ملت ایران بچسبانند در حالی که چنین منطق و مرامی در منطق شاهان وجود ندارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه منطق شاهان، منطق آمریکا است، گفت: منطق شاهان در طول تاریخ این است که هر چه قدرات دارد، زور می‌گوید و تجاوز، غارت و چپاول می‌کند. برای مثال؛ با یک بهانه به افغانستان تجاوز می کند و یک میلیون نفر را می‌کُشد و 10 سال در زندان انفرادی نگه می‌دارد و انواع شکنجه‌ها را اختراع و در برابر آن پیاده می‌کند.

سردار نقدی با بیان اینکه منطق شهدا 100 درصد، خلاف منطق شاهان است، خاطرنشان کرد: منطق شهدا این است که برای دفاع از حق و عدالت می‌ایستد حتی اگر قدرت ندارد چون قدرت او خداوند است و برای دفاع از حق می‌ایستد ولو با دستان خالی.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، تمام قدرت‌ها در یک طرف پشت سر صدام و در دوران انقلاب نیز پشت سر شاه ایستادند و میلیاردها دلار هزینه کردند و هر سلاح جدیدی که تولید می‌کردند در اختیار صدام قرار می‌دادند و از بابت آذوقه و غذا نیز نمی‌گذاشتند که نگران باشد برای اینکه با ما بجنگد اما منطق شهید این است که حتی اگر هیچ امکاناتی هم نداشته باشد در مقابل زورگو می‌ایستد.

سردار نقدی تصریح کرد: منطق شهید، ایستادگی، صبر، استقامت، ایثار و فداکاری در راف دفاع از حقیقت است که چنین منطقی در بساط شاهان پیدا نمی‌شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه منطق شهدا برخلاف منطق شاهان است، گفت: منطق شهدا این است که وقتی قدرت داری، بگذر و از زور و قدرت استفاده نکن.

وی با بیان اینکه این منطق، منطق جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: بی‌شک امروز قوی‌ترین قدرت دفاعی منطقه بدون منازع و رقیب که کسی به گرد پایش هم نمی‌رسد، نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و ملت ایران است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در این سال‌هایی که این قدرت نصیب ملت ایران شده، نیروهای مسلح ایران با اقتدار، تفنگدار آمریکایی را اسیر می‌کند و کشتی دشمن را توقیف می‌کند و پهپادی که تخطی کرده و قصد تجاوز داشت را متوقف می‌کنند و بر زمین می‌نشانند.

وی با اشاره به شهادت سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: رئیس‌جمهور آمریکا اخطار می‌دهد که اگر به شهادت سردار سلیمانی پاسخ دهید 53 نقطه فرهنگی را مورد هدف قرار می‌دهم که منظور او از مرکز فرهنگی، بیت رهبری بود اما رزمندگان ایرانی بلافاصله جواب این جنایت را دادند و رئیس‌جمهور آمریکا نیز هیچ غلطی نتوانست بکند.

سردار نقدی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران این قدرت را دارد تا کاری که هیچ کشوری حتی کشورهایی که سلاح هسته‌ای دارند نیز نتوانسته‌اند این کار را بکنند و در مقابل تجاوز آمریکا عکس‌العمل نشان دهند.

وی با بیان اینکه با وجود چنین قدرتی کسی ندیده که جمهوری اسلامی، آزاری به همسایه‌های خود برساند و کوچکترین تجاوز و اعلام زور و قدرتی از سوی ایران نشده است که این منطق و تعالیم انبیا است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: انبیا در برابر جبارین تاریخ کوتاه نیامدند و و نتیجه این می‌شود که تاریخ و هویت ملی ما هویت و تاریخ انبیا است.

وی با بیان اینکه شهر قیدار(مرکز شهرستان خدابنده)، شناسنامه تاریخ هویت ملت ایران است، ابراز کرد: نبی مکرم (قیدار نبی) که زاده حضرت اسماعیل(ع) و نوه حضرت ابراهیم(ع) است در این شهر قرار دارد و ملت ایران اگر بت‌شکن است و در برابر همه بت‌ها ایستاده، این مکتب را از حضرت ابراهیم(ع) آموخته است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: وجود قیدار نبی در چهارراه قومیت‌های بزرگ ایرانی (هم‌مرز با کرد، لر، ترک آذری و فارسی) نشان می‌دهد که نسب ما نسب انبیا است هرچن اصل بر تقوا است و به نسب‌ها نیست اما  نسب هم مهم است چرا که اگر نسب نبود، پیامبر(ص) نمی‌فرمودند که من از سُلب اسلاب پاک منتقل شدم تا به امروز رسیدم.

وی با بیان اینکه این ارزشمند است که ما منسوب به انبیا هستیم، گفت: حضرت امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه سیاسی – الهی خود می‌فرمایند من با جرات مدعی هستم که ملت ایران در عصر حاضر از ملت حجاز در عصر رسول‌الله بهتر است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه به‌طور اتفاقی نیست که از هر 10 نفر، یک نفر یا شهید شده و یا جانباز می‌شود، گفت: این امر ناشی از تعالیم انبیا است که باید بشناسیم و قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه شهرستان خدابنده، شناسنامه و هویت تاریخی ملت ایران و بیانگر نسب ما با حضرت ابراهیم(ع) است، اظهار داشت: باید به این نسب افتخار کنیم و این مسیر را با قدرت ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه امروز تمام توجه دنیا به ملت ایران است، خاطرنشان کرد: ملتی که با افتخار و سربلندی ایستاده و تمام توطئه‌ها را رد کرده و امروز به صورت دشمن سیلی می‌زند اما همانطور که می‌بینید، آمریکا فرار می‌کند و هر روز شکستی در پی شکست دیگر در عرصه سیاست، اقتصاد و دفاعی دارد اما پیروزی پشت پیروزی برای ملت ایران به دست می‌آید.

سردار نقدی با بیان اینکه امروز برگزاری یادواره شهدا مراسم ختم و تشریفت نیست، گفت: یادواره شهدا مراسم تجدید میثاق و تجدید عهد و پیمان با شهدایی است که حقیقت عالم را دریافتند که این دنیا بازی است و زندگی حقیقی در آن دنیا است و لذا تمام هستی خود را تقدیم به زندگی دائمی در نزد خداوند متعال و رسیدن به حیات جاویدان کردند.

وی با بیان اینکه کم و کاستی‌ها چیزی نیست، اظهار داشت: دشمن چه دشمن داخلی و چه خارجی اگر 100 برابر امروز نیز مشکلات و سختی‌ها را بر ما به وجود آورد، ما از مسیر ولایت برنمی‌گردیم.// آ

 

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر