logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۴۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با موج رسا:

جهش تولید در دیمزار‌های ماهنشان در دستور کار است/ اجرای طرح الگوی کشت نیاز به هم افزایی دستگاه‌ها و همراهی مردم دارد

جهش-تولید-در-دیمزار‌های-ماهنشان-در-دستور-کار-است-اجرای-طرح-الگوی-کشت-نیاز-به-هم-افزایی-دستگاه‌ها-و-همراهی-مردم-دارد
رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اجرای جهش تولید در دیمزار‌های ماهنشان گفت: این طرح به منطور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

محبتعلی عجملو در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت شهرستان ماهنشان با بیان اینکه اجرای این طرح از برنامه‌های وزارت جهادکشاورزی است اظهار کرد: کشت برخی از محصولات کم آب‌بر و مستعد منطقه در ماهنشان انجام شده است.

وی با تاکید براینکه جهش تولید در دیمزار‌های ماهنشان در دستور کار قرار گرفته است تصریح کرد: روش‌های علمی برای افزایش تولید در دیمزار‌ها در دستور کار قرار دارد و براساس این برنامه‌ به دنبال این هستیم که در هر هکتار 350 کیلوگرم بر تولید گندم در دیمزار‌ها افزوده شود.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه این طرح برای تولید حبوبات و علوفه برای دام‌ها مد نظر است بیان داشت: جهش تولید در دیمزار‌ها از مهمترین برنامه‌هایی است که در دستور قرار گرفته و در این راستا در شهرستان ماهنشان اجرای این طرح در 13 هزار هکتار از اراضی کشاورزی هدفگذاری شده است.

وی عنوان کرد: برای اجرای این طرح از روش‌های مختلفی مانند استفاده از کودهای بذرمال، بکارگیری روش کشت مستقیم استفاده می‌شود و همچنین استفاده از ادوات کشت مستقیم می‌تواند بر اجرای موفق این طرح کمک کند.

عجملو با اشاره به اینکه برای کشاورزانی که در قالب این طرح کشت خود را به 10 هکتار برسانند، تسهیلات ارزان قرض الحسنه ارائه می‌شود ادامه داد: این طرح به منظور کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی اجرا می‌شود و با این روش الگوی کشت نیز در شهرستان اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: برای اجرای طرح الگوی کشت در شهرستان ماهنشان گام‌های خوبی برداشته شده و امیدواریم با افزایش نزولات آسمانی در سال آینده شرایط برای افزایش کشت در مزارع دیمزار مطلوب باشد.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان بیان داشت: در طرح جهش تولید در دیمزار‌ها دو هدف افزایش تولید محصولات کشاورزی و کاهش مصرف آب در نظر گرفته شده که امیدواریم در آینده بتوانیم این طرح را در سطح شهرستان توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای کامل طرح الگوی کشت نیاز به هم افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط با بخش کشاورزی هستیم بیان کرد: برخی از این دستگاه‌ها می‌توانند با جلوگیری از برداشت غیرمجاز آب‌های زیرزمینی در کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی کمک کنند.

عجملو با تاکید براینکه کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی زمانی اتفاق می‌افتد که چاه‌های غیرمجاز مسدود شوند افزود: همچنین جلوگیری از کشت در اراضی ملی نیز از دیگر اقداماتی است که موجب کاهش سطح زیر کشت و همچنین کاهش مصرف آب می‌شود.

وی اظهار کرد: همکاری و همراهی مردم نیز اهمیت ویژه‌ای دارد چرا که مردم نیز باید سطح آگاهی خود را در نوع کشت محصولات کشاورزی ارتقا دهند و در این زمینه با کارشناسان جهادکشاورزی همراه باشند.

رئیس جهادکشاورزی شهرستان ماهنشان خاطرنشان کرد: زمانی طرح‌های الگوی کشت اجرایی و عملیاتی می‌شود که مردم همراهی کنند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر