logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۳۴۸۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا خبرداد؛

کاهش 30 درصدی تولید ماهی به دلیل خشکسالی و قطعی مکرر برق در استان زنجان

کاهش-30-درصدی-تولید-ماهی-به-دلیل-خشکسالی-و-قطعی-مکرر-برق-در-استان-زنجان
مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان از کاهش 30 درصدی تولید ماهی در استان زنجان خبرداد و گفت: به دلیل قطعی مکرر برق و خشکسالی میزان تولید ماهی در استان زنجان به حدود 12 هزار تن کاهش یافت.

منصور حقی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به کاهش تولید ماهی قزل آلا در استان زنجان اظهار کرد: خشکسالی نخستین عامل کاهش تولید ماهی در استان زنجان بود.

وی با اشاره به اینکه امسال پرورش دهندگان ماهی به دلیل ترس از خسارت‌های خشکسالی تولید خود را کاهش دادند، تصریح کرد: از طرفی هم قطعی مکرر برق باعث افزایش خسارت‌ها و در نهایت کاهش تولید ماهی در استان زنجان شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه براساس برآوردهای اولیه امسال میزان تولید ماهی در استان زنجان با کاهش 30 درصد همراه خواهد بود افزود: قطعی برق امسال به برخی از مزارع پرورش ماهی خسارت وارد کرد.

وی با اشاره به اینکه صادرات ماهی امسال باعث افزایش قیمت آن در بازار شده است افزود: به دلیل خشکسالی وضعیت منابع آبی نیز در استان زنجان نگران کننده است.

حقی‌راد با تاکید براینکه در حال حاضر رها سازی بچه ماهی در استخرهای استان زنجان برای نیمه دوم سال آغاز شده است بیان داشت: به دلیل بالا بودن قیمت ماهی قزل آلا تولیدکنندگان به دنبال افزایش تولید خود هستند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خشکسالی در استان زنجان تداوم داشته باشد قطعا تولید ماهی استان زنجان روند کاهشی خواهد داشت.

مدیر امور شیلات و آبزیان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه سال گذشته 18 هزار تن ماهی در استان زنجان تولید شد که امسال با کاهش تولید مواجه خواهیم بود ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال میزان تولید استان به حدود 12 هزار تن کاهش می‌یابد.

وی با تاکید براینکه رها سازی ماهی در استخرهای پرورش ماهی روند خوبی دارد افزود: در حال حاضر در شهرستان ماهنشان 4 میلیون بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی رها سازی شده است.

حقی‌راد با تاکید براینکه در استان زنجان باید مجموع میزان رها سازی بچه ماهی در مزارع پرورش ماهی 16 تا 17 میلیون باشد تا تولید استان به 18 هزار تن برسد افزود: امسال میزان رها سازی‌ها خیلی پایین از سال گذشته بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نیمه دوم سال به دلیل شب عید میزان رها سازی بچه ماهی در استخرها افزایش می‌یابد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر