logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
قهرمان کُشتی آسیا در گفت‌وگو با موج رسا:

تیم ملی کشتی آزاد ایران، عملکرد خوبی در مسابقات قهرمانی جهان داشت

تیم-ملی-کشتی-آزاد-ایران،-عملکرد-خوبی-در-مسابقات-قهرمانی-جهان-داشت
قهرمان زنجانیِ کُشتی آسیا گفت: هر چند بسیاری از مدعیان کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان در نروژ حضور ندارند اما تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مجموع، عملکرد خوبی در این مسابقات داشت.

میثم نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مسابقات کشتی قهرمانی جهان در نروژ اظهار داشت: نتایج کشتی‌گیران تیم ملی در این مسابقات خیلی خوب بود اما به جز چند وزن در سایر وزن‌ها مدعیان کشتی جهان در این مسابقات حضور نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: در 4 وزنی که دیروز به فینال رقابت‌ها راه یافتند، غیز از 92 کیلوگرم در سایر وزن‌ها واقعاً مدعیان به مسابقات نیامده بودند.

نصیری با بیان اینکه علت حضور نیافتن مدعیان کشتی جهان در مسابقات قهرمانی جهان، فاصله کم این رقابت‌ها با بازی‌های المپیک توکیو بود، افزود: با این وجود در چند وزن، رقابت وجود داشت که حسن یزادنی در وزن 86 و امیرحسین زارع در وزن 125 و کامران قاسم‌پور در وزن 92 کیلوگرم واقعاً فراتر از حد انتظار، کشتی گرفتند.

قهرمانی زنجانی کشتی آسیا با بیان اینکه سایر وزن‌ها گرچه مدال می‌گیرند اما نمی‌توان آن‌ها را تحلیل کرد، گفت: برای مثال؛ کشتی‌گیر کشورمان در وزن 65 کیلوگرم که به فینال مسابقات راه یافته، بیش از 12 کشتی‌گیر که مدعی کسب مدال در این وزن هستند مانند کشتی‌گیران کشورهای آذربایجان، قزاقستان، ژاپن، روسیه، آمریکا و کوبا در مسابقات حضور ندارند.

وی اظهار داشت: این تیم‌ها در وزن‌های مذکور با نفرات اصلی در مسابقات حضور نداشتند اما نهایت قضیه این است که اسم مسابقات، جهانی بوده و کسب مدال در کارنامه ورزشکاران ثبت می‌شود.

نصیری با بیان اینکه به دلیل فاصله کم مسابقات جهانی با بازی‌های المپیک توکیو قطعاً بعضی تیم‌ها انگیزه چندانی نداشتند، خاطرنشان کرد: تنها وزنی که واقعاً با سطح المپیک، برابری می‌کرد و نفراتی حاضر در المپیک در این مسابقات نیز حضور داشتند، وزن 86 کیلوگرم بود که تیلور آمریکایی حضور داشت و یکی هم حریف زارع بود که در المپیک باخته بود اما در این مسابقات برد.

وی با بیان اینکه در وزن 92 کیلوگرم نیز یک کشتی‌گیر خوب آمریکایی در مسابقات حضور دارد، افزود: در وزن 79 کیلوگرم نیز جُردن حضور دارد که البته از آن طرف، بالا آمد اما تیم ملی کشورمان در مجموع، عملکرد خوبی در این مسابقات داشت.

قهرمان زنجانی کشتی آسیا با بیان اینکه اعتقاد به کار پژمان درستکار (سرمربی تیم ملی کشتی آزاد ایران) دارم، گفت: با درستکار در لیگ کُشتی، کار کرده‌ام و او را هم می‌شناسم و هم اعتقاد دارم که مربی بادانش است و تخصص زیادی در کارش دارد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر