logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۳۴۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

شبی که هوادار ترامپ؛ هاشمی رفسنجانی را مخفی کرد!

شبی-که-هوادار-ترامپ؛-هاشمی-رفسنجانی-را-مخفی-کرد!
هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش گمان می‌کردند که با عدم شرکت در یک مراسم رسمی نظام را تهدید کرده و می‌توانند امتیاز بگیرند؛ این شیوه درنهایت به یک خودزنی تمام‌عیار تبدیل شد.

به گزارش موج رسا; غلامرضا مصباحی مقدم در بازخوانی بخشی از رویدادهای فتنه ۸۸ و نقش خانواده هاشمی به بیان نکاتی کم‌تر بازگو شده از آن دوران پرداخته است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نقش خانواده هاشمی در فشار بر پدرشان می‌گوید: قرار بود مراسم تنفیذ آقای احمدی‌نژاد برگزار شود، هاشمی رئیس مجمع تشخیص بوده و رئیس‌جمهور دست راست او می‌نشست؛ ما به او گفتیم که آقای رئیس‌جمهور را تحویل بگیرید، هاشمی در پاسخ گفت نه من چنین کاری نمی‌کنم!

مصباحی مقدم در ادامه می‌گوید: خبردارم که از طرف بیت رهبر انقلاب با بالگرد به ویلای او در شمال کشور رفتند تا ایشان در مراسم تنفیذ شرکت کند؛ اما هاشمی در منزل نبود؛ دختر هاشمی (فائزه) گفته بود به پدرم دست پیدا نخواهید کرد!

انتشار روایتی جدید از عوامل میدانی و صحنه‌گردان در حوادث سال ۸۸ نشان از فتنه‌ای عمیق می‌دهد که در آن آرایشی از خواص بی‌بصیرت و برخی عوامل ساده‌لوح در کنار یکدیگر جمع شده و ۸ ماه جنگ خیابانی را به‌نظام تحمیل کردند. در این ماجرا نقش هاشمی رفسنجانی بسیار قابل‌تأمل بوده و می‌تواند ازجمله عبرت‌های مهم در تاریخ جهان اسلام و انقلاب اسلامی باشد.

فائزه هاشمی که با مخفی کردن پدرش هیزم بر آتش فتنه گذاشته بود، بعدها چنان سرنوشت تلخی پیدا کرد که با جنایتکارترین سیاست‌مدار تاریخ آمریکا هم‌نوا شده و اعلام کرد که هوادار ترامپ است! فائزه در گفتگویی کینه‌های قدیمی را بیرون ریخته و می‌گوید: برای ایران‌دوست داشتم آقای ترامپ انتخاب شود ولی اگر یک آمریکایی بودم به آقای ترامپ رأی نمی‌دادم. به خاطر همین فشارهایی که می‌آورد، بالاخره شاید یک تغییر سیاستی اتفاق می‌افتاد. هم‌زمان با دختر هاشمی؛ جان بولتون نئوکان و جنگ‌طلب آمریکایی به‌صراحت اعلام می‌کند که باید آن‌قدر به ایرانی‌ها فشار آورد تا استخوان آن‌ها شکسته و آماده مذاکره شوند!

شهید بصیر انقلاب، «اسدالله لاجوردی»، در سال ۶۳ خطر «نفاق جدید» را از خطر فرقه رجوی بیشتر می‌دانست، مروری بر تاریخ معاصر انقلاب اسلامی به زیبایی هرچه‌تمام‌تر عمق سخنان آن شهید وارسته را به‌خوبی نشان می‌دهد. همان‌طور که حسین‌علی منتظری را عوامل نفوذی در بیت او به پرتگاه کشاندند، هاشمی رفسنجانی نیز توسط فرزندانش به مسلخ کشیده شده و اعتبار او در شبی فروپاشید. هاشمی رفسنجانی گمان می‌کرد که با عدم شرکت در یک مراسم رسمی نظام را تهدید کرده و می‌تواند امتیاز بگیرد؛ این شیوه درنهایت به یک خودزنی تمام‌عیار تبدیل شد.

منبع: مشرق

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر