logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۲۳۴۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

دختر رئیس جمهور فیلیپین در انتخابات 2022 شرکت خواهد کرد

دختر-رئیس-جمهور-فیلیپین-در-انتخابات-2022-شرکت-خواهد-کرد
یک رسانه فیلیپینی اعلام کرد که سارا دوترته دختر رئیس جمهور فیلیپین قصد دارد به جای پدرش نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود.

به گزارش موج رسا; پایگاه خبری «ای بی اس-سی بی ان» گزارش داد که دختر «رودریگو دوترته» رئیس جمهور فیلیپین قصد دارد برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 در این کشور نامزد شود.

این گزارش افزود، «سارا دوترته کارپیو» به همراه سناتور کریستوفر دستیار ارشد پدرش در انتخابات شرکت خواهند کرد. 

سارا دوترته درحال حاضر شهردار شهر «داوائو»، سومین شهر بزرگ فیلیپین است. او روز شنبه برای نامزدی در همین پست مجددا ثبت نام کرده است و در گذشته اعلام کرده بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 نامزد نخواهد شد. 

پایگاه خبری ای بی اس نیوز روز شنبه گزارش داده بود که رودریگو دوترته رئیس‌جمهور فیلیپین اعلام کرده که از سیاست کناره‌گیری می‌کند.

دوترته پیشتر برنامه‌ خود را برای نامزدی معاون رئیس‌جمهور در انتخابات ۲۰۲۲ اعلام کرده بود، اما اکنون عقب‌نشینی کرده است. او گفت تصمیمش برای نامزد نشدن در پاسخ به خواسته‌های مردم است.

دوترته در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفته بود آیا دخترتان سارا در انتخابات 2022 شرکت خواهد کرد پاسخ مثبت داده بود.

این تصمیم هنوز رسما از سوی سارا دوترته اعلام نشده است.

در فیلیپین رئیس‌جمهور برای یک دوره شش ساله انتخاب می‌شود و پس از پایان دوره، امکان نامزدی مجدد ندارد. انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۲ در فیلیپین قرار است در تاریخ نهم مه سال بعد به عنوان بخشی از انتخابات سراسری ملی این کشور برگزار شود./فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر