logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۴۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه:

نیروهای زنجانی حماسه‌های بی‌نظیری در شمالغرب کشور خلق کردند

نیروهای-زنجانی-حماسه‌های-بی‌نظیری-در-شمالغرب-کشور-خلق-کردند
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: امنیت امروز نظام اسلامی از امنیت اروپا بیشتر است.

به گزارش موج رسا; سردار علی اکبر پور جمشیدیان امروز در یادواره شهدای شهرستان ماهنشان، با تسلیت ایام سوگواری ارتحال پیامبر گرامی اسلام و امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: آحاد مردم و اقشار مختلف جامعه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دوران دفاع مقدس حضور و نقش آفرینی داشته و در کنار رزمندگان، شهدا و ایثارگران و فرماندهان این خطه در دوران دفاع مقدس بوده‌ام.

وی ادامه داد: نقش مردم استان زنجان، رزمندگان شهدا، جانبازان و شعرای بزرگی همچون کلامی زنجانی نقش بزرگی در دوران دفاع مقدس است که رزمندگان این استان در لشکر علی ابن ابیطالب،  لشکر 31 عاشورا، تیپ قهرمان انصار المهدی مجاهدانه جنگیدند و فرماندهان و رزمندگان این خطه عصاره غیرت و شجاعت مردم استان زنجان بودند.

این مسئول با اشاره به آمار بالای شهدای روستای بلند پرچین در استان زنجان، گفت: تقدیم چنین شهدایی از یک منطقه‌ای با این جمعیت کم نشان دهنده نقش بی‌بدیل این خطه در دوران دفاع مقدس است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: آمار شهدای بلند پرچین با تقدیم 16 شهید به عنوان الگو در جامعه محسوب می‌شود که آمار قابل توجهی است که باید در مقطع ملی بیان شود.

سردار پور جمشیدیان ادامه داد: ما به ساحت شهدا مدیون هستیم چرا که با مطالعه تاریخ درمی‌یابیم که در تاریخ جنگ‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و روس‌ها قوی‌ترین ارتش دنیا به ادعای رضاخان چگونه فرار را برقرار ترجیح دادند.

وی تصریح کرد: افرادی که برای رضاخان در فضای مجازی روحت شاد می‌نویسند چرا که واقعیت تاریخ را نمی‌دادند، نمی‌دادند که نیروهای رضا خان در تهران فرار را ترجیح دادند در حالی که هیچ جنگی در تهران وجود نداشت.

این مسئول بیان داشت: قهرمان واقعی شهید 13 ساله‌ای است هزاران شاه به گرد پای او نمی‌رسند وافراد نالایقی همچون رضاخان در تاریخ گم شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه بیان کرد: در واگذاری بحرین به انگلیس یک گلوله و فشنگ هم شلیک نشد و اینکه می‌گوییم مدیون شهدا هستیم به این دلیل است که در هر برهه‌ای یک بخش از ایران جدا شده است و بخش‌های مختلف توسط شاهان نالایق از دست رفته است.

سردار پور جمشیدیان ادامه داد: تنها دوران افتخار آمیزی که در تاریخ کشور ایران می‌درخشد هشت سال دوران دفاع مقدس است در حالی که همه دنیا علیه نظام اسلامی بسیج شده بودند اما نتوانستند یک وجب در سخترین شرایط از ایران جدا کنند.

وی تصریح کرد: مردان و رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط به میدان آمدند در حالیکه بخش اعظمی از این مردم نظامی نبودند اما با اشاره به امام خمینی (ره) کار و بار خود را رها کرده و در میدان جنگ حاضر شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برگزاری این یادواره‌ها و کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان حداقل کاری است که در حق شهدا می‌توانیم انجام دهیم چرا که پرچم غیرت و مردانگی را شهدا و رزمندگان را در کشور به اهتزار در آوردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه ادامه داد: امام خمینی (ره) به دلیل همین رشادت‌ها بود که فرمودند من دست و بازوی شما رزمندگان را می‌بوسم چرا که صدام و دشمنان نظام اسلامی را به زانو در آوردند.

سردار پور جمشیدیان یادآور شد: تیپ انصار المهدی(عج) زنجان حماسه‌های بی‌نظیری در شمالغرب کشور خلق کرده و رزمندگان این خطه مظلومانه سینه سپر کرده و مقابل دشمن ایستادگی کرده‌اند تا ما امروز در اوج امنیت زندگی کنیم.

وی با بیان اینکه امنیت امروز نظام اسلامی از امنیت اروپا بیشتر است، افزود: مردان غیرتمند ایرانی در سوریه جنگیدند تا پای دشمن بریده شده و نتواند به حرم حضرت زینب (س) نزدیک شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردان غیرتمند نظام اسلامی در کشور عراق در شهرهای سامرا، نجف و کربلا اجازه ندادند به ساحت ائمه معصومین (ع) خدشه وارد شود و امروز هم در بخش سلامت در کنار نیروهای غیرتمند کادر سلامت به دولت برای کنترل بیماری کرونا کمک می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه در حال حاضر میلیون‌ها دوز واکسن وارد کشور شده است تا این بیماری در کشور کنترل شود، افزود:  اگر می‌خواهیم راه شهدا را ادامه دهیم و امام و شهدا از ما راضی باشند، باید موجب سربلندی و عزت این کشور شویم.

سردار پور جمشیدیان با بیان اینکه دولت 10 سال بود می‌خواست وارد سازمان همکاری شانگهای شود، اما نتوانست، افزود: یک بار آقای رئیسی رفت و عضو رسمی این سازمان شد که ضروری است مردم دولت را در اجرای برنامه‌ها همراهی کنند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر