logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۳۴۶۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

اجرای برنامه‌های بنیاد مسکن با همکاری تمام دستگاه‌ها امکان‌پذیر است

اجرای-برنامه‌های-بنیاد-مسکن-با-همکاری-تمام-دستگاه‌ها-امکان‌پذیر-است
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های این نهاد با همکاری تمام دستگاه‌ها امکان‌پذیر است، گفت: تمام دستگاه‌ها باید برای انجام اقداماتی مانند طرح هادی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی، صدور سند مالکیت و سایر برنامه‌ها پای کار باشند.

به گزارش موج رسا; رضا خواجه‌ای امروز در نشست خبری به مناسبت روز روستا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از محل کمک‌های بلاعوض تاکنون حدود 9 میلیارد و 900 میلیون تومان از محل پروژه‌های مسکونی نیمه‌تمام پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در سال گذشته 2 هزار واحد مسکن محرومین داشت، خاطرنشان کرد: زنجان، اولین استانی بود که ظرف مدت 10 ماه این واحدها را به بهره‌برداری رساند که اعتبارات آن 100 میلیارد تومان تسهیلات و 60 میلیارد تومان نیز تسهیلات بلاعوض بود.

خواجه‌ای افزود: برای طلاب ساکن روستاها نیز 20 واحد مسکونی از محل حساب 100 امام(ره) و مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کمک شد و ساخته شدند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 133 ناظر فنی، مشغول خدمت‌رسانی در روستاهای استان زنجان هستند، یادآور شد: 4 میلیارد و 363 میلیون تومان نیز کمک بلاعوض طی 6 ماه گذشته در سطح استان پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بنیاد مسکن، متولی ساخت واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت است، گفت: 961 واحد تاکنون عملیات داشته‌ایم که برابر برنامه زمانبندی پیش می‌روند و علاوه بر آن پروژه 368 واحدی گلشهر زنجان نیز توسط بنیاد مسکن اجرا می‌شود و تلاش بر این است که طبق تعهد ظرف 2 سال بتوانیم به اتمام برسانیم.

وی با بیان اینکه مجموعه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، مزین به نام امام خمینی(ره) است، اظهار کرد: از محل حساب 100 امام(ره) تاکنون 70 مورد با اعتبار 370 میلیون تومان بلاعوض تقدیم مسکن محرومین، 130 میلیون تومان قرض‌الحسنه برای خانواده‌های دارای معلول، 315میلیون تومان برای ساخت 6 واحد اعتبار داشتیم که توانستیم به صورت رایگان بسازیم و تحویل نیازمندان واقعی بدهیم.

خواجه‌ای با بیان اینکه فعالیت‌های خوبی در زمینه کمک مومنانه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیارد و 735 میلیون تومان کمک بلاعوض از محل حساب 100 امام(ره) در این زمینه واریز شده است.

*‌ گاوازنگ، روستا محسوب نمی‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در خصوص ارائه خدمات در روستای گاوازنگ گفت: گاوازنگ در نزدیک شهر قرار دارد اما کد روستایی ندارد.

وی با بیان اینکه اختصت کد روستایی از اختیارات بنیاد مسکن نیست و توسط وزارت کشور صادر می‌شود، اظهار داشت: کد روستایی در تقسیمات کشوری از سوی وزارت کشور صادر می‌شود و اگر بتوانند کد روستایی بگیرند می‌توان خدمات ارائه داد و تسهیلات را در سریعترین زمان پرداخت کرد چرا که پرداخت تسهیلات از طریق سامانه با استفاده از کد روستایی امکان‌پذیر است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات بنیاد مسکن، محدود است، گفت: تاکنون بیش از 5 درصد اعتبار از مجموعه‌های استانی برای اجرای طرح هادی اختصاص نیافته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 36 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار قیر رایگان در 108 روستا اجرا شد که قیر، رایگان است اما پخت، حمل و... نیاز به اعتبار دارد که با مشارکت وزارت کشور و دهیاری‌ها کار را پیش می‌بریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در خصوص نمای ساختمان‌ها در روستاها با بیان اینکه بافت روستاها 2 نوع ات، اظهار داشت: بعضی روستاها دارای بافت باارزش و هدف گردشگری هستند که اعتبار خاصی دارند.

وی با بیان اینکه در این روستاها اهرم کمک بلاعوض را داریم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل می‌توان اجبار کرد که کاررا انطور که بنیاد مسکن مشخص می‌کند انجام دهند چرا که در غیر این صورت، تسهیلات پرداخت نمی‌شود.

خواجه‌ای افزود: بعضی روستاها دارای بافت باارزش نبوده و نمی‌توانیم اجبار و الزام کنیم که از نمای مشخصی استفاده کنند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر