logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۳۴۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس طرح‌های بازآفرینی راه و شهرسازی استان زنجان:

معرفی ۲۲۰ متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده به بانک

معرفی-۲۲۰-متقاضی-دریافت-تسهیلات-نوسازی-واحدهای-فرسوده-به-بانک-
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد، گفت: ۲۲۰ متقاضی دریافت تسهیلات نوسازی واحدهای فرسوده به بانک معرفی شدند.

به گزارش موج رسا; و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان زنجان علی عباسی با بیان اینکه سرانه خدمات شهری در محلات نیازمند توجه ویژه همیشه مورد رصد است، گفت: این سرانه‌ها توسط مجموعه اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی به روز شده است.

 
وی با بیان اینکه شهر زنجان هشت محله نیازمند توجه ویژه دارد، اظهار کرد: مناطق اسلام آباد، نجف آباد (بی‌سیم)، سایان، خان دره، شهداء، فاطمیه، کوی فلسطین، گوجیک آباد در زنجان و حسین آباد و شریف آباد در شهرستان ابهر و کوی شریعتی هم جزو محلات نیازمند توجه ویژه در شهرستان قیدار شناخته شده است.
 
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه در تمام محلات نیازمند توجه ویژه،  کمبود سرانه خدماتی داریم، گفت: سرانه خدماتی به روز و تهیه شده است.
 
عباسی ادامه داد: در ستاد بازآفرینی شهری در بازه‌های زمانی مختلف جلساتی تشکیل می‌شود و راه و شهرسازی به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی شهری پیگیر احداث خدمات زیر بنایی و روبنایی از دستگاه‌های متولی مربوطه است.
 
وی ابراز داشت: متاسفانه در پنج محله نیازمند توجه ویژه سرانه‌های ورزشی، آموزشی، بهداشتی و فضای سبز صفر است و در این میان از متولیان امر برای این مناطق درخواست داریم برای این محلات پروژه تعریف کرده و اعتبار تخصیص بدهند.
 
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه مشوق‌هایی برای ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده ارائه می‌شود، بیان داشت: صدور پروانه، نظام مهندسی و تسهیلات از مشوق‌هایی هستند که متقاضیان می‌توانند در مناطق بافت فرسوده اقدام به ساخت و ساز کنند.
 
عباسی افزود: طی سال گذشته ۶۳۴ واحد به شبکه بانکی معرفی شد که سقف تسهیلات ۸۰ میلیون تومان با کارمزد ۹ درصد است و طی سالجاری هم تاکنون ۲۲۰ واحد به بانک معرفی شده است.
 
وی تصریح کرد: در محل‌های هدف پروژه‌های محرک توسعه تعریف خواهد شد و این مهم باعث ایجاد انگیزه در محل ایجاد شده و ارزش افزوده برای ساخت و ساز ایجاد می‌کند.
 
رئیس اداره معماری بافت‌های واجد ارزش و طرح‌های بازآفرینی زنجان با بیان اینکه تعریف پروژه‌های محرک توسعه در بافتهای فرسوده و محلات نیازمند توجه ویژه بسیار مهم است، گفت: پرداخت وام‌های کم‌بهره تحرک نوسازی این مناطق را تسریع می‌کند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر