logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۳۴۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

استاندار جدید زنجان یک فرهیخته دانشگاهی است/ توسعه و پیشرفت استان در گرو اتحاد دانشگاه با صنعت و کشاورزی است

استاندار-جدید-زنجان-یک-فرهیخته-دانشگاهی-است-توسعه-و-پیشرفت-استان-در-گرو-اتحاد-دانشگاه-با-صنعت-و-کشاورزی-است
عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان گفت: با عنایت به روحیه انقلابی استاندار جدید، ما بر این باوریم که ایشان قدرت تشخیص انقلابی‌نمایی با انقلابی‌گری را دارند و انقلابی‌نمایان مزور را از پیرامون خود، دور خواهند ساخت.

سیدفرشید جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اخذ رای اعتماد محسن افشارچی از هیات دولت به عنوان استاندار زنجان اظهار داشت: این انتخاب از چند جهت، چشم‌انداز مثبتی را برای استان رقم خواهد زد.

وی با بیان اینکه عالی‌ترین مقام اجرایی استان برای اولین بار، یک فرهیخته دانشگاهی است، خاطرنشان کرد: نه این که استانداران پیشین زنجان، تحصیلات دانشگاهی نداشته‌اند بلکه همه می‌دانیم هر استانداری پیشوند دکتر بودن را با خود به یدک کشیده است که نشان از تحصیلات دانشگاهی آن‌ها دارد اما دانشگاهی بودن با داشتن تحصیلات دانشگاهی 2 مقوله کاملا متفاوت هستند.

جعفری افزود: تحصیل کردن ضمن خدمت برای ارتقای شغلی با تحصیل کردن برای ارتقای علمی با هدف شناخت درست واقعیت‌ها 2 امر متفاوت است.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه استاندار جدید زنجان از جنس دانشگاه است که در مقام اجرا در سطح بالای دانشگاه هم قرار گرفته است، گفت: ما بر این باوریم که یک دانشگاهی فرهیخته، بهتر از یک فرد غیردانشگاهی صرفاً سیاسی، فهم درستی از واقعیت‌ها، معضلات و مشکلات استان دارد.

وی با بیان اینکه پاکدستی، موهبتی الهی است که تنها با تقوای الهی و ایمانی بنیادین، حاصل می‌شود، اظهار کرد: این ایمان و تقوا، حصاری پیرامون فرد می‌کشد که او را از شرایط و بسترهای لغزش به‌ویژه در جایگاه عالی‌ترین مقام اجرایی، دور نگه می‌دارد و شرط دولتمردی در دولت اسلامی نیز همین است.

جعفری تصریح کرد: ما بر این باوریم که استاندار جدید زنجان به واسطه عقبه خانوادگی که دارد در شهر زنجان، شُهره به پاکدستی، ایمان و تقوای الهی بوده و بنده به عنوان شهروند معمولی از این منظر اعتماد لازم را به استاندار جدید دارم.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: با عنایت به ویژگی دانشگاهی بودن استاندار جدید زنجان، انتظار می‌رود که با حضور ایشان، استان زنجان به الگو و سرمشق ارتباط دانشگاه و صنعت برای کشور تبدیل شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت استان در حوزه صنعت و کشاورزی در گرو اتحاد مقدس دانشگاه، صنعت و کشاورزی است، افزود: تجربه نشان داده که صنعت و کشاورزی، زمانی نتیجه‌بخش شده و ثمر بار می‌آورد که این حوزه‌ها راه خود را بر مبنای پژوهش‌های علمی در ثمردهی پیدا کنند.

جعفری تاکید کرد: تا وقتی که دانشگاه، دست صنعت و کشاورزی را نگیرد، هر حرکتی در جهت توسعه‌یافتگی استان عقیم خواهد شد.

وی گفت: تاکنون باید بگویم که این اتفاق حاصل نشده  و در همین راستا بستر و زمینه سرمایه‌گذاری کلان و ملی در سطح استان باید در اولویت اول استاندار محترم باشد.

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با بیان اینکه قدرت تشخیص انقلابی‌نمایی از انقلابی‌گری، یکی از اساسی‌ترین صفاتی است که یک استاندار باید در چهارچوب دولت اسلامی داشته باشد، اظهار داشت: با عنایت به روحیه انقلابی استاندار جدید، ما بر این باوریم که ایشان این قدرت تشخیص را دارند و انقلابی‌نمایان مزور را از پیرامون خود، دور خواهند ساخت.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر