logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۳۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
فعال فرهنگی:

آتش باختیار بودن در مقابل دستگاه های فرهنگی ضعیف ضروری است/ مغرضان فهم فرهنگیشان کور شده است

آتش-باختیار-بودن-در-مقابل-دستگاه-های-فرهنگی-ضعیف-ضروری-است-مغرضان-فهم-فرهنگیشان-کور-شده-است

یک فعال فرهنگی گفت:وقتی دستگاه های عریض و طویل فرهنگی دچار روزمرگی شده و یا ضعیف عمل می کنند باید جمع های خودجوش جوان آتش باختیار عمل کنند.

حسین عبادتی امروز در گفت و گو با خبرنگار ش موج رسا; اظهار داشت: فرمایش حضرت آقا در خصوص آتش باختیار بودن ناظر بر مقدمه و موخره ای بود.

وی با بیان اینکه طی یک سال اخیر مقام معظم رهبری در جمع های مختلف بر حضور جمع های خودجوش جوان در عرصه های فرهنگی تاکید داشتند،ادامه داد:حضرت آقا معتقدند که جنگ نظامی محقق نخواهد شد و آنچه کشور درگیر آن است جنگ در عرصه های فرهنگی و اقتصادی و به نوعی مبارزه فرهنگی بر دوش جوانان است.

این فعال فرهنگی ادامه داد: وقتی چنین موضوعی در خصوص جمع های خودجوش جوان عنوان می شود به این معناست که ویژگی های آن تابع بخشنامه و آئین نامه نبوده و اداری نیست.

عبادتی با بیان اینکه این فرمایش رهبری جدید نیست و در نوروز دو سال گذشته نیز این نکته را تکرار کردند،افزود: از دیدگاه مقام معظم رهبری جوان خودجوش است و باید در عرصه، مبارزه را به دست بگیرد که همان معنای آتش به اختیار بودن است.

وی تصریح کرد:این بیانات مقام معظم رهبری نشان داد که ایشان صلاحیت جوانان را تایید کرده و چنین جمع هایی دارای توان تشخیص بوده ومی توانند به موقع عمل کنند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه دو برداشت ناصواب از فرمایش رهبری شد که امیدوارم از روی خطا بوده باشد نه مغرضانه،افزود:اولین برداشت اینگونه بود رفتارهای غیر قانونی مجوز پیدا کرده است که این سخن،حرف مغرضانه ای است چرا که رهبری همواره بر این تاکید داشتند که خط قرمز همه قانون است.

عبادتی با بیان اینکه معنای آتش باختیار بودن به معنای درنوردیدن مرزهای قانون، اخلاق و شرع نیست،گفت:برخی ها این سخنان را جوازی برای حمله به دولت اعلام کردند.

وی با اشاره به اینکه بیانات مقام معظم رهبری اصلا مسئله سیاسی نیست و اگر کسانی این نگاه دارند باید گفت که فهم فرهنگیشان کور شده است،بیان داشت:رهبری در خصوص مسائل فرهنگی این جملات را عنوان کردند چرا که دستگاه های عریض و طویل دولتی و غیر دولتی گاهی خواب بوده و گاهی ضعیف و گرفتار روز مرگی شده اند.

این فعال فرهنگی با بیان اینکه اگر چه منکرزحمات آنها نیسیتم اما در حال حاضر دستگاه های فرهنگی کشور وضع مطلوبی را ندارند،ادامه داد: جمع های خودجوش فرهنگی باید در این زمینه وارد کار شوند.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ]
من جوان آتش باختیار به اختیار نیستم آقای استاندارمحترم زنجان آقای مقدم مدیرکل ارشاد کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده آقای صالحی مدیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده آقی رحمتی مدیرکل میراث فرهنگی کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده اقای تمجیدی مدیرکل آموزش وپرورش کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده مدیرکل سازمان تبلیغات استان کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده مدیرکل بنیاد شهید کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده رئیس حوزه هنری کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده مدیرکل اموراجتماعی استانداری کدام کار فرهنگی وهنری قابل مقایسه با دیگرشهرستانها ی درجه 5 کشور انجام داده ......
[ نام : ] [ ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۲ ]
دستگاههای فرهنگی استان زنجان فقط یک نام در ته وآخر لیست دستگاه ها ی دولتی است زنجان استانی به مراتب محروم ومظلوم ترین در وسعت فرهنگی کشور است که مشکلات مدیریت فردی وخود کامه کارشناسان بی اختیار بی دغدغه وغیر فرهنگی وضد فرهنگی ومدیران استانی که از فرهنگ مسیر آسان بلعیدن بودجه آن را بلد هستند ونتیجه ویرانه های فرهنگی فاقد زمینه وبستر فعالیت در تمام زمینه های فرهنگی که باسیاست دست وپا شکسته اداره می شود
فرم ارسال نظر