logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۳۳۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
به مناسبت شهادت حضرت علی (ع)؛

تعزیه 400 ساله ارمغانخانه این بار در زنجان به روی صحنه می رود/ آغاز برنامه تعزیه از امشب در کارخانه کبریت زنجان

تعزیه-400-ساله-ارمغانخانه-این-بار-در-زنجان-به-روی-صحنه-می-رود-آغاز-برنامه-تعزیه-از-امشب-در-کارخانه-کبریت-زنجان

 به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) مراسم ویژه ای با حضور ذاکرین تکیه حسینیه ارمخانه در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود.

به گزارش موج رسا; به مناسبت سالروز شهادت امام علی(ع) مراسم ویژه ای با حضور ذاکرین تکیه حسینیه ارمخانه در محل کارخانه کبریت زنجان برگزار می شود.

این مراسم که از امشب از نماز مغرب و عشاء در محل کارخانه کبریت زنجان آغاز می شود به مدت چهار شب  با حضور مادحین اهل عصمت و طهارت و روزه داران عزادار شهر برگزار خواهد شد. 

مراسم تعزیه‌خوانی سنتی ارمغانخانه با حضور 9 تن از تعزیه خوانان و حضور گسترده مردم برگزار می شود. در 17 ماه رمضان با عنوان تعزیه مجلس شهادت حضرت مسلم، شب هیجدهم ماه رمضان با عنوان تعزیه مشق دادن حضرت ابوالفضل(ع) به حضرت علی اکبر(ع)، شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با عنوان تعزیه شهادت حضرت ابوالفضل(ع) و شب نوزدهم با عنوان تعزیه مجلس شهادت حضرت علی(ع) به روی صحنه می روند.

تعزیه‌خوانی سنتی ارمغانخانه پیش از این با حضور فیروز رستمی استاد تعزیه‌خوانی برگزار می‌شد، که امسال به علت فوت این هنرمند، مراسم با حضور سایر هنرمندان بخش تعزیه برگزار خواهد شد.

 مراسم عزاداری و تغزیه خوانی تکیه حسینی ارمغان‌‍خانه یکی از معروف‌ترین تعزیه‌خوانی‌ها در ایران است که از 400 سال پیش نمایش تعزیه خوانی با زبان ترکی در ارمغان‌خانه اجرا می‌شود.

این مراسم  در سال 1389 در شمار میراث معنوی ایران به ثبت ملی رسیده است.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر