logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۳۳۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

تشکیل ستاد بازگشایی مدارس در استان زنجان/هفته طلایی تزریق واکسن در زنجان آغاز شده است

تشکیل-ستاد-بازگشایی-مدارس-در-استان-زنجان-هفته-طلایی-تزریق-واکسن-در-زنجان-آغاز-شده-است
استاندار زنجان گفت: ستاد بازگشایی مدارس در استان زنجان به منظور بازگشایی مدبرانه و برنامه‌ریزی شده مدارس تشکیل شده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌الله حقیقی امروز در آیین بازگشایی مدارس استان زنجان، اظهار داشت: کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان امسال برگزار می‌شود که برنامه‌ریزی‌های آن از دو سه سال گذشته آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تولید و پخش سریال شهید شهریاری از شاخص‌ترین برنامه‌های کنگره 3535 شهید استان زنجان بود، افزود: استان آماده برگزاری کنگره است.

این مسئول با اشاره به بازگشایی حضوری مدارس، بیان داشت: بسترهای لازم برای بازگشایی مدارس ایجاد شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: بازگشایی مدارس تدریجی بوده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی کلاس‌های درس برقرار می‌شود که در این زمینه ستاد تشکیل شده است.

حقیقی با اشاره به تزریق واکسن به افراد بالای 17 سال در استان، بیان داشت: با توجه به اقدامات انجام شده در واکسیناسیون صف نداریم و به نحو مطلوبی در مراکز خدمات رسانی می‌شود.

وی گفت: زنجان در زمینه بیماری کرونا موفق عمل کرده و در زمینه دو تست سرولوژی و سرپایی به صورت پایلوت عمل کرده است.

این مسئول از انجام تست کرونا برای 540 هزار نفر در استان زنجان خبرداد و گفت: به ازای هر یک هزار نفر حدود 470 تست انجام شده است.

استاندار زنجان بیان داشت: در حال حاضر پوشش واکسن در روستاهای استان بالای 90 درصد و در شهرها بیش از 64 درصد است که هفته طلایی واکسیناسیون در راه است.

در ادامه این مراسم مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار داشت: تامین سلامت دانش‌آموزان در بازگشایی مدارس مورد توجه بوده و پروتکل‌های بهداشتی به صورت حداکثری اجرایی می‌شود.

حسن مظفری بیان داشت: امسال همه مدارس درس دارای معلم بوده و با وجود بازنشسته شدن یک هزار معلم زنجانی، مشکلی در تامین معلم در استان نخواهیم داشت.

وی تصریح کرد: مدارس روستایی زیر یکصد نفر دانش‌آموز کلاس‌های زیر 15 نفر را به صورت گروه بندی برگزار کرده و مدارس شهری نیز از آبان ماه به صورت تدریجی و گروه بندی اجرایی می‌شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر