logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۶
[ شناسه خبر : ۲۳۳۴۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

عضویت ایران در سازمان شانگهای موفقیت بزرگی برای کشور بود

عضویت-ایران-در-سازمان-شانگهای-موفقیت-بزرگی-برای-کشور-بود
امام جمعه زنجان با اشاره به اقتدار و عزت جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار و عزت امروز ایران نتیجه مقاومت رزمندگان در ۸ سال دفاع مقدس است.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه هشت سال تمام دنیا پشت سر صدام بودند اظهار کرد: امروز جمهوری اسلامی با تمام اقتدار در جای خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه در تاریخ ایران قبل از انقلاب هر زمان که جنگ شد بخشی از اراضی کشور واگذار شد تصریح کرد: خیلی از اراضی کشور واگذار شد اما این افتخار انقلاب است که هشت سال در برابر دشمن ایستادند اما یک وجب از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهدای زیادی پای این انقلاب دادیم افزود: انقلاب در برابر مقاومت هزینه داده است اما تسلیم در برابر دشمن هزینه بسیار زیادی نسبت به مقاومت دارد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه مقاومت، عزت و سربلندی و اقتدار است که در هشت سال دفاع مقدس بدست آمده است ادامه داد: امیر المومنین(ع) بر مقاومت تاکید کرد و فرمودند کسی که مقاومت نکند ذلیل می‌شود و عزت آن زیر چکمه‌های دشمن از بین می‌رود.

آیت الله خاتمی با تاکید براینکه ملت سرافراز ایران با مقاومت سربلند شدند و به عزت رسیدند عنوان کرد: استان زنجان نیز در دوران هشت سال جنگ تحمیلی شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی یادآور شد: نیروی انسانی بالاترین سرمایه یک ملت است اگر این نیرو صاحب دانش و علم باشد آن کشور صاحب بزرگترین سرمایه خواهد بود.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه تربیت نسل دانشمندان نتیجه سرمایه گذاری جامعه و خانواده‌ها است بیان داشت: جوانان سرمایه‌های بزرگ جامعه هستند و باید برای توسعه جامعه از ظرفیت‌ها و استعدادهای جوانان استفاده شود و اگر نیروی انسانی صاحب فکر و اندیشه باشد بزرگترین ذخیره سربلند کشور است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امسال نیز به دلیل شرایط کرونا مراسمات اربعین متفاوت‌ خواهد بود و امسال هم نتوانستیم در پیاده روی اربعین حضور داشته باشیم چرا که سلامت مهمترین موضوعی است که نباید نسبت به آن بی‌توجه شد خاطر نشان کرد: انشاالله سال آینده زنجیره انتقال کرونا کاملا قطع شود و بتوانیم در پیاده روی اربعین شرکت کنیم.

آیت الله خاتمی با اشاره به عضویت ایران در سازمان شانگهای گفت: تلاش‌های زیادی در گذشته برای عضویت ایران در این سازمان شده بود که این تلاش‌ها بی‌نتیجه بود.

وی با بیان اینکه عضویت ایران در این سازمان اهمیت زیادی برای کشور دارد افزود: در حدود ۴۳ درصد جمعیت دنیا تحت سازمان منطقه‌ای شانگهای است.

امام جمعه زنجان با تاکید براینکه همچنین ۲۵ درصد ذخایر نفت و گاز در این منطقه است بیان کرد: ۵۰ درصد ذخایر اورانیوم نیز در این منطقه قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه عضویت در این سازمان برای ایران موفقیت بزرگی بود اظهار کرد: این سازمان با اتحادی که ایجاد کرد به قدرت بزرگی در منطقه تبدیل شده‌ و در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا می‌تواند بایستد.

آیت الله خاتمی با اشاره به مصوبه مجلس برای کاهش بروکراسی‌های اداری در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: براساس این مصوبه بروکراسی‌های اداری برای سرمایه‌گذاران به مدت ۳ ماه کاهش یافت و این اقدام مجلس قابل تقدیر است./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر