logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۳۳۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان در گفت‌وگو با موج‌رسا:

800 تن برنج خارجی در بازار استان زنجان توزیع می‌شود

800-تن-برنج-خارجی-در-بازار-استان-زنجان-توزیع-می‌شود
معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان از توزیع برنج وارداتی در بازار استان زنجان خبرداد و گفت: 800 تن برنج خارجی طی دو ماه در بازار استان زنجان توزیع می‌شود.

ستار رحمنی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به تخصیص سهمیه توزیع برنج در بازار استان زنجان اظهار کرد: 800 تن برنج وارداتی در استان زنجان به منظور تامین نیاز بازار در حال توزیع است.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت برنج در بازار استان زنجان مربوط به برنج‌های تولید داخلی است ابراز کرد: توزیع برنج براساس برش استانی تخصیص داده شده و در بازار استان زنجان توزیع می‌شود.

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع این میزان برنج بر تعادل سازی قیمت‌ برنج در بازار قطعا تاثیرگذار خواهد بود افزود: برنج‌های وارداتی با قیمت‌های قبلی مصوب تنظیم بازار در بازار توزیع می‌شود و افزایش قیمتی نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: قیمت برنج‌های وارداتی در درب انبار، برنج تایلندی 14 هزار تومان، برنج هندی 18 هزار تومان و برنج پاکستانی نیز هر کیلوگرم 19 هزار و 500 تومان است.

رحمنی با بیان اینکه توزیع 800 تن برنج در بازار به راحتی بازار را اشباع می‌کند ابراز کرد: 100 هزار تن برنج در سطح کشور برای توزیع تخصیص پیدا کرده و در استان زنجان نیز این اتفاق می‌افتد.

وی بیان داشت: هیچ مشکلی به لحاظ کمبود و روند توزیع برنج در استان زنجان نداریم.

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان در ادامه در مورد میزان خرید گندم امسال در استان زنجان بیان کرد: خرید گندم در استان زنجان به 79 هزار تن رسید.

وی در ادامه همچنین در خصوص واردات گندم وارداتی به استان زنجان افزود: گندم‌های وارداتی ماهانه به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون بازرگانی اداره غله استان زنجان با تاکید براینکه تا به امروز 4 هزار تن گندم به استان زنجان وارد شده است عنوان کرد: از گندم‌های خارجی برای افزایش کیفیت آرد تولیدی استان استفاده می‌شود.

وی با تاکید براینکه واردات گندم به صورت مرتب انجام می‌شود عنوان کرد: براساس برش‌های استانی به طور متوسط در هر دو ماه 2 هزار تن گندم وارداتی برای استان اختصاص داده می‌شود.

رحمنی در پایان گفت: گندم موجودی استان تا پایان امسال پاسخگو است اما تدابیر لازم برای تامین گندم مورد نیاز نیمه اول سال آینده اقدام می‌شود./ع  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر