logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۲۳۳۲۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرماندار طارم در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا:

اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در طارم تبعات اجتماعی دارد

اجرای-طرح-ممنوعیت-کشت-برنج-در-طارم-تبعات-اجتماعی-دارد
فرماندار طارم در مورد اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در شهرستان طارم گفت: اجرای طرح ممنوعیت کشت برنج در طارم تبعات اجتماعی دارد.

ستار صفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد اجرای الگوی کشت در شهرستان طارم که از شهرستان‌های پیشرو در حوزه کشاورزی است اظهار کرد: کشاورزان به راحتی دانسته‌های خود را با پیشنهادات ارائه شده در بخش کشاورزی تغییر نمی‌دهند.

وی با اشاره به اینکه موضوع الگوی کشت چالشی است که در سراسر کشور با آن مواجه هستیم ادامه داد: باید در بحث الگوی کشت گزینه‌هایی را به کشاورزان پیشنهاد دهیم که هم متناسب با شرایط جغرافیایی بوده و هم از لحاظ اقتصادی برای کشاورز به صرفه باشد.

بیشتر بخوانید:

شالیکار می‌کارد و دلال درو می‌کند

فرماندار طارم با بیان اینکه در این زمینه متاسفانه در طارم موفقیت‌های آنچنانی حاصل نشده است افزود: در حال حاضر تنها گریزگاه ما عمل به سند آمایش سرزمینی است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نیز مشکلات خاص خود را دارد بیان کرد: در این راستا ممنوعیت کشت برنج به غیر از استانهای شمالی ممنوع اعلام شده که اجرای ممنوعیت کشت برنج در طارم مشکلات اجتماعی خاص خود را دارد.

صفری بیان داشت: با وجود اینکه با چالش کم آبی در این شهرستان مواجه هستیم و ممنوعیت کشت برنج در طارم به لحاظ شرایطی که حاکم است امکانپذیر نیست.

وی افزود: در شهرستان طارم در حال حاضر یک هزار تا یک هزار و 200 هکتار برنج کاشته می‌شود که متقاعد کردن مردم برای تغییر یکباره الگوی کشت امکانپذیر نیست.

فرماندار طارم خاطر نشان کرد: باید مردم نسبت به کشت محصولاتی که در قالب الگوی کشت مطرح می‌شود را بپذیرند باید کشت محصولاتی که به کشاورزان ارائه شود که قابل توجیه باشد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر