logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۳۳۱۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان:

آورده نقدی متقاضیان مسکن ملی ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال است

آورده-نقدی-متقاضیان-مسکن-ملی-۹-هزار-و-۲۴۶-میلیارد-ریال-است
سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان گفت: بانک مسکن پذیرای ۱۵ هزار و ۸۳۸ نفر از متقا۱یان مسکن ملی بوده که تاکنون ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال واریزی داشته‌اند.

به گزارش موج رسا; سیداکبر سیدهاشمی امروز در سومین جلسه شورای مسکن استان در سال جاری اظهار داشت: بانک مسکن استان زنجان در راستای عمل به وظایف خود در اجرای طرح اقدام ملی مسکن، پذیرای ۱۵ هزار و ۸۴۸ نفر از متقاضیان در این طرح است.

وی با بیان اینکه متقاضیان تاکنون ۹ هزار و ۲۴۶ میلیارد ریال واریزی داشته‌اند، خاطرنشان کرد: ۵ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال از این مبلغ با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی به حساب سازندگان طرح‌ها واریز شده است.

سیدهاشمی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات برای ۲ هزار و ۸۲۴ واحد عقد قرارداد شده است، افزود: از این بابت نیز بیش از ۶۹۰ میلیارد ریال حسب درخواست سازندگان طرح‌ها واریز شده است.

سرپرست مدیریت شعب بانک مسکن استان زنجان با اشاره به تصویبنامه هیات وزیران و شورای پول و اعتبار مبنی بر افزایش تسهیلات طرح اقدام ملی مسکن به ۱۵۰ میلیون تومان گفت: در این رابطه نیز ۷۵ پروژه با ۸ هزار و ۶۳۴ واحد عقد قرارداد شده است.

وی در خصوص دلایل عدم عقد قرارداد برخی پروژه‌ها خاطرنشان کرد: عدم ارائه سند مالکیت جهت ترهین، عدم اجرای فنداسیون و عدم مراجعه به شعب بانک از جمله این دلایل هستند.

* ۱۰۰۶ واحد مسکن ملی در زنجان توسط بنیاد مسکن ساخته می‌شود.

رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان نیز در این جلسه با بیان این ساخته یک پروژه در شهر زنجان و بقیه پروژه‌ها در شهرهای با کمتر از ۱۰۹ هزار نفر جمعیت بر عهده این بنیاد است، گفت: مجموع متقاضیان در این طرح‌ها ۴۴۶۳ نفر بودند که تاکنون ۶۳۵ نفر واریزی داشتند.

وی در خصوص اختلاف زیاد بین ثبت‌نام‌کنندگان و واریزکنندگان مبلغ اظهار داشت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی به شهرهای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت نیز اختصاص یافته و به همین دلیل اکثر متقاضیان انصراف داده‌اند.

خواجه‌ای با بیان اینکه ۱۰۰ درصد متقاضیان در این طرح‌ها تخصیص پروژه شده‌اند، خاطرنشان کرد: زمین در شهرهای خرمدره و قیدار نیز تامین شده و طی روزهای آینده شروع خواهد شد ضمن اینکه اکثر زمین‌ها فروش اقساطی بوده و تعدادی هم ۹۹ ساله هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تعداد کل واحدهای طرح اقدام ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت را ۱۰۰۶ واحد بیان کرد و گفت: غالب این واحدها بنیادساخت بوده و ۴۰ واحد به‌صورت گروهی یا انفرادی ساخته می‌شوند.

وی افزود: میانگین پیشرفت این پروژه‌ها در شهرهای مختلف ۱۵ درصد است.

خواجه‌ای با اشاره به طرح بهسازی مسکن روستایی اظهار داشت: سهمیه استان زنجان در سال جاری از محل این طرح ۵ هزار واحد مسکونی است که ۳۱۰۰ واحد، ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه زنجان در سال گذشته در اجرای این طرح، رتبه اول کشور را داشت، خاطرنشان کرد: امسال نیز علی‌رغم ابلاغ اعتبار ناقص برخی بانک‌ها رتبه اول کشور را داریم.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر