logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۱
[ شناسه خبر : ۲۳۲۹۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

پیش‌بینی تولید ۳۵ هزار تن زیتون در استان زنجان/ افزایش تولید نسبت به سال گذشته

پیش‌بینی-تولید-۳۵-هزار-تن-زیتون-در-استان-زنجان-افزایش-تولید-نسبت-به-سال-گذشته
مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان میزان تولید زیتون در استان زنجان را 35 هزار تن پیش بینی کرد و گفت: نسبت به سال گذشته شاهد افزایش تولید هستیم.

مظفر یوسفی پور در گفت‌وگو با موج رسا با اشاره به اینکه امسال میزان تولید زیتون در استان زنجان بسیار خوب بود اظهار کرد: میزان تولید زیتون امسال در استان زنجان به حدود ۳۵ هزار تن می‌رسد.

وی با تاکید براینکه استان زنجان در تولید زیتون رتبه نخست کشوری را دارد تصریح کرد: میزان تولید زیتون در استان زنجان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه سال گذشته به دلیل سرمازدگی شاهد کاهش تولید زیتون در طارم بودیم و میزان تولید استان ۲۵ هزار تن بود ادامه داد: امسال متاسفانه خشکسالی به تولید زیتون استان زنجان خسارت وارد کرد.

وی با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده اگر خشکسالی نبود میزان تولید زیتون در استان زنجان به بیش از ۶۰ هزار تن می‌رسید عنوان کرد: تولید زیتون امسال نسبت به ظرفیت استان و سال آوری پایین بود اما نسبت به سال گذشته شرایط بهتری را در تولید زیتون شاهد هستیم.

یوسفی‌پور با اشاره به اینکه استان زنجان به لحاظ کیفیت تولید زیتون سرآمد است خاطرنشان کرد: در تولید زیتون در استان صادرات به خارج از کشور نداریم و تولید استان به سایر استانها ارسال می‌شود و نیاز بازار بیشتر استانها توسط استان زنجان تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه صادراتی در حوزه کنسرو زیتون و روغن زیتون از استان انجام نمی‌شود ادامه داد: عمدتا زیتون تولیدی استان توسط صنایع مستقر در طارم فرآوری می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه در حال حاضر زیتون در بازار به قیمت بالای ۲۵ هزار تومان عرضه می‌شود بیان کرد: امسال قیمت زیتون در بازار نسبت به سال گذشته بالا بوده و قطعا قیمت روغن زیتون نیز افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید براینکه کشاورزان از شرایط بازار و فروش زیتون راضی هستند یادآور شد: بخشی از باغات زیتون که در اراضی شیب‌دار ایجاد شدند هنوز به مرحله بازدهی نرسیدند که قطعا باردهی این باغات بر میزان تولید زیتون استان تاثیر گذار خواهد بود./ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر