logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۲۳۲۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

بسیج متولی ۵۰ درصد واکسیناسیون در کشور

بسیج-متولی-۵۰-درصد-واکسیناسیون-در-کشور
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج متولی ۵۰ درصد واکسیناسیون در کشور است و علاوه بر مراکز مستقل، در مراکز مشترک با وزارت بهداشت نسبت به واکسیناسیون مردم اقدام می‌کند.

به گزارش موج رسا; به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، سردار غلامرضا سلیمانی ظهر امروز در حاشیه هشتمین رزمایش کمک مومنانه و پویش هم‌کلاسی مهربان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز و در ادامه انجام نهضت کمک‌های مومنانه که در ابتدای سال گذشته به تدبیر رهبر انقلاب آغاز شده است، هشتیمن مرحله کمک‌های مومنانه و پویش هم‌کلاسی مهربان توسط سپاه سیدالشهداء (ع) استان تهران برگزار شد.

توزریع ۱۲ هزار بسته لوازم‌التحریر
 
وی گفت: در این دوره بیش از ۱۱ هزار بسته معیشتی و ۱۲ هزار بسته لوازم‌التحریر بین خانوارهای نیازمند، آسیب‌دیدگان از کرونا و دانش‌آموزان توزیع می‌شود.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به تداوم اجرای نهضت کمک‌های مومنانه تا پایان ماه صفر، عنوان کرد: در ایام و مناسبات‌ مختلف این نهضت با جمع‌آوری کمک‌های مردم و خیرین در محلات و از طریق مساجد بین نیازمندان توزیع می‌شود.
 
سردار سلیمانی بیان کرد: نیازمندان از طریق پایگاه‌های مقاومت محلات شناسایی می‌شوند و به این ترتیب بانک اطلاعات دقیقی در هر شهرستان وجود داشته و مبنای کمک‌ها می‌شود، همچنین دانش‌آموزان نیازمند توسط آموزشگاه‌ها و واحدهای دانش‌آموزی شناسایی می‌شوند.
 
واکسیناسیون در ۱۸۰ مرکز مستقل و ۳۵۰ مرکز مشترک
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بسیج در کنار سایر نقش ‌آفرینی‌ها در عرصه خدمت‌رسانی به مردم، در شرایط شیوع و همه‌گیری ویروس کرونا نیز قریب به ۵۰ درصد از ظرفیت واکسیناسیون کشور را بر عهده دارد.
 
فرمانده سازمان بسیج مستضعفین کشور تصریح کرد: در این راستا ۱۸۰ مرکز بزرگ واکسیناسیون در کشور شامل ورزشگاه‌ها، مساجد، حسینیه‌ها، سالن‌های بزرگ و نمایشگاه‌های بین‌المللی مستقلا توسط بسیج اداره و در حدود ۳۵۰ مرکز مشترک دیگر با وزارت بهداشت کار تزریق واکسن به مردم انجام می‌شود.
 
سردار سلیمانی گفت: همچنین بر اساس توافق صورت گرفته بین سازمان بسیج و وزارت بهداشت در صورت اعلام نیاز نسبت به ایجاد و راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون در محلات، این آمادگی وجود دارد که با تامین امکانات و نیروهای انسانی داوطلب روند واکسیناسیون در محلات سرعت گیرد.
 
وی اظهار کرد: همچنین در اجرای طرح شهید سلیمانی علاوه بر بیماریابی، نظارت بر دستورالعمل‌ها، حمایت و مراقبت از بیماران، مراکز درمان سرپایی با هماهنگی دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد می‌شوند./دانا
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر