logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۳۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
حسین ذوالفقاری:قیمت بلیط هواپیما برای اربعین اعلام شد/ تشریح شرایط اعزام زائران به عراق/ ظرفیت ثبت‌نام، تکمیل شد

تشریح شرایط اعزام زائران به عراق

تشریح-شرایط-اعزام-زائران-به-عراق-
رئیس ستاد مرکزی اربعین گفت: تست زمان رفت زائرین باید توسط خود زائرشان انجام شود ولی تست بازگشت آنها به صورت رایگان است.

به گزارش موج رسا; حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز (چهارشنبه) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به آیین تصمیم و سهمیه ۶۰هزار نفری برای ایران در اربعین امسال، جمع بندی اینگونه شد که افرادی که واکسن زده اند و طبق سهمیه استانی و موکب داران و دیگر کمیته های خدماتی، مقرر شد کسانی که دارای شرایط هستند و تاکنون ثبت نام کرده اند اسامی‌شان هرچه زودتر از طریق حج و زیارت به سفارت عراق اعلام شود تا روادید صادر شود.

ذوالفقاری ادامه داد: افرادی که قرار است که در این مراسم شرکت کنند اولا باید واکسن زده باشند و ثانیا وقتی وارد فرودگاه برای سفر به عراق می شوند باید تست PCR داده باشند و این تست را باید خودشان بگیرند و در دست داشته باشند که در زمان سوار شدن به هواپیمای مانعی برایشان ایجاد نشود.

وی افزود: مقرر شد که در برگشت توسط عراق تستpcr گرفته نشود و قرار شد این تست را خودمان در برگشت از طریق مسیرهای برگشت زائرین بگیریم که رایگان است ولی تستی که زمان رفت انجام می‌شود باید توسط خود زائرین انجام گیرد.

ذوالفقاری با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند رفت و برگشت را هوایی انجام دهند می توانند بلیط رفت و برگشت را تهیه کنند، تصریح کرد: طبق  نرخی که سازمان هواپیمایی کشور اعلام کرد، از فرودگاه‌های کشور جز مشهد بلیط رفت و برگشت هر نفر ۵ میلیون و از مشهد ۶ میلیون تومان است و کسانی که یک سر رفت را دارند مبلغ ۳میلیون و دویست هزار تومان و برای مشهد ۴میلیون تومان خواهد بود.

وی با بیان اینکه خیلی از کسانی که به عنوان مواکب ثبت نام کرده اند،‌ با توجه به اینکه لیستشان هنوز کامل نشده بود قدری معطلی ایجاد شده،‌ بیان داشت: بنایمان این بود لیست موکب دارانی که واجد شرایط اعزام هستند و مدارکشان تکمیل است را کامل کرده و به سفارت بدهیم ولی کمیته مشارکت های مردمی فرصت بیشتری خواست، بنابراین ما تا ظهر روز شنبه به کمیته ها مهلت دادیم تا نسبت به تکمیل سهمیه شان اقدام کنند تا لیستی که تهیه شده و مورد تایید وزارت بهداشت است را بلافاصله بفرستیم.

معاون وزیر کشور هم چنین با اشاره به آن دسته از افراد که برای کارهایی مثل تجارت برای سفر به عراق روادید دریافت کرده‌اند، گفت: آنها جدای از زائرین اربعین هستند و در صدور ویزا برای زوار اربعین توسط سفارت عراق هیچ هزینه ای دریافت نمی شود اما در ویزاهای خارج از این مبلغی توسط سفارت عراق اخذ می شود چون ارتباطی به برنامه سفر اربعین ندارند.

وی با بیان اینکه کسانی که واکسن نزده اند در سامانه سماح ثبت نام نکنند، تصریح کرد: طبق گزارش سازمان حج و زیارت از حدود بیش از ۷۰هزار نفری که ثبت نام کرده اند بیش از هزار نفر اساسا فاقد سابقه تزریق واکسن هستند و ما باید ضوابط اعلام شده را رعایت کنیم.

ذوالفقاری افزود: در مورد انتقال امکانات مواکب موافقت محدودی با عراق انجام شد و عراق با ۱۵۰ کامیون موافقت کرد تا امکانات موکب داران را بدون عوارض و مالیات به عراق منتقل کنیم.

معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در پاسخ به سوالی در خصوص علت سهولت سفرهای سیاحتی مانند سفر به ترکیه در مقایسه با سفر به عتبات عالیات خاطرنشان کرد: این در ستاد ملی کرونا و مخصوصا وزارت بهداشت مورد بررسی قرار گرفت و جزو شروط عراق اعلام شد و همچنین در مراسم اربعین شرایط متفاوتی را داریم و هم در مسیر و هم در موکب‌ها و حرمین فاصله اجتماعی کمتر رعایت می شود و به لحاظ تغذیه و تردد و تجمع و اسکان شرایط ویژه ای دارد و به همین دلیل وزارت بهداشت دو کشور ملاحظاتی را برای جلوگیری از تسری و شیوع بیماری اعلام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تا این لحظه تزریق دو دز واکسن حدود ۲۵هزار نفر تایید شده است و ۴۵هزار نفر هم تزریق یک دز واکسن‌شان تایید شده است،‌ خاطرنشان کرد: کلا ۶۰هزار سهمیه داریم که ۲۵هزار نفر را برای موکب داران و کمیته های مربوطه در نظر گرفتیم و سامانه که باز شد بیش از ۱۰هزار نفر در آن ثبت نام کردند و بحث بر آن بود که به میزان افزایش سهمیه از افراد واجد شرایط تایید و اعزام کنیم ولی با توجه به اینکه بیش از سهمیه ثبت نام انجام شده دلیلی برای تداوم ثبت نام نداریم لذا از دیشب ساعت ۱۲ سامانه بسته شده چون نیازی به ثبت نام نیست.

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر