logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۵۳
[ شناسه خبر : ۲۳۱۷۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

بخش دولتی در استان زنجان با فعالین اقتصادی همراهی نکرده است

بخش-دولتی-در-استان-زنجان-با-فعالین-اقتصادی-همراهی-نکرده-است
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان تحریم‌های داخلی را بزرگترین مانع تولید در چند اخیر عنوان کرد و گفت: در استان زنجان نیز بخش دولتی با فعالین اقتصادی همراهی نکرده است.

علیرضا حجازیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه بزرگترین مشکلی که تولید کنندگان با آن مواجه هستند موانعی است، که توسط دولت سابق ایجاد شده است اظهار کرد: ارگان‌های دولتی هیچ بهایی به بخش خصوصی نمی‌دهند و در چند سال اخیر نه تنها مشکلات را حل نکردند بلکه بر سر تولید نیز موانع ایجاد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان زنجان در حدود 300 واحد تعطیل وجود دارد که به دلیل موانع و مشکلات مختلف دست از تولید کشیدند تصریح کرد: این واحدها با مشکلات مختلفی اعم از مشکلات بانکی، اخذ مجوز فعالیت، تامین مواد اولیه، مشکل بازار فروش و غیره درگیر بوده و از تولید بازماندند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه از طرفی هم تولیدکنندگان علاوه بر تحریم‌های خارجی با تحریم‌های داخلی نیز مواجه هستند ابراز کرد: برخی از ارگان‌های دولتی جلوی راه تولید را در استان گرفتند و به نظر می‌رسد نمی‌خواهند که بخش خصوصی در استان توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه پروسه طولانی اداری در استان زنجان باعث فرار سرمایه‌گذاران شده است ادامه داد: ارگان‌های دولتی در استان زنجان با بخش خصوصی همکاری خوبی ندارند.

حجازیان با تاکید براینکه دولت جدید در حل مشکلات واحدهای باید بخش خصوصی را همراه خود ببیند تا بتواند مشکلات این قشر را در کشور برطرف کند افزود: نتیجه این اقدامات تاثیر منفی بر اشتغال استان گذاشته و متاسفانه در حال حاضر از هر 4 نفر بیمه شده یک نفر از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

وی اظهار داشت: این موضوع به ضرر خود دولت است و اگر به حوزه تولید توجه نشود تعداد استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در استان افزایش می‌یابد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه بخش خصوصی از دولت جدید انتظار حمایت ندارد تنها انتظاری که وجود دارد موانع ایجاد شده در چند سال اخیر را از سر راه تولید بردارد افزود: اگر موانع سر راه تولید برداشته شود فعالین اقتصادی می‌توانند از عهده تحریم‌های خارجی برآیند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر