logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۴
[ شناسه خبر : ۲۳۱۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

آخرین وضعیت طرح جوانی جمعیت و خانواده

آخرین-وضعیت-طرح-جوانی-جمعیت-و-خانواده
رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس شورای اسلامی گفت: شورای نگهبان برخی اشکالات مالی و فقهی به طرح جوانی جمعیت گرفته اما این موارد در حال رفع و روند طرح نیز رو به اتمام است.

به گزارش موج رسا; امیر حسین بانکی پور رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت مجلس، دربار آخرین وضعیت طرح جوانی جمعیت و خانواده گفت: شورای نگهبان یک بار ایراداتی به این طرح گرفت که ایرادات به نسبت زیاد و بیش از ۱۰۰ مورد بود و مورد اصلاح قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله دوم این ایرادات به ۱۰ الی ۱۱ مورد تقلیل پیدا کرد و برخی ابهامات نیز در طرح وجود داشت که این ۱۱ مورد را نیز اصلاح کردیم. اما پیش از اینکه طرح را رسمی به شورا تقدیم کنیم اعلام کردیم که اگر طرح هنوز اشکالاتی دارد، به ما اعلام کنند که هنوز دو الی سه مورد اشکال و ابهام باقی مانده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت ابراز داشت: از این چند مورد باقی مانده نیز دو مورد بحث فقهی داشت که از خود شورای فقهی شورای نگهبان استفاده کردیم و جلساتی برای این منظور برگزار شده و قرار است نتیجه جلسه بررسی مواد دارای اشکال، هفته آینده به ما اعلام می‌شود.

بانکی پور تصریح کرد: یکی دیگر از اشکالات نیز منابع و مصارف طرح بود و به این منظور تیمی را برای محاسبه دقیق مصارف و تأمین مالی طرح در نظر گرفتیم و همه موارد را بررسی کردند. بر این اساس، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان هزینه سالیانه طرح و حدود ۱۷ الی ۱۸ هزار میلیارد نیز منابع طرح است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اشکال رفع ابهام از مباحث مالی طرح جوانی جمعیت نیز رفع می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه روند بررسی طرح رو به اتمام است، عنوان کرد: این طرح دیگر نیازی به بازگشت به صحن مجلس ندارد و پس از برطرف شدن این چند اشکال در شورای نگهبان، برای اجرا به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر