logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۴
[ شناسه خبر : ۲۳۱۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
سرپرست شعب بانک مسکن زنجان خبرداد

اجرای طرح جدید پس انداز مسکن جوانان در استان زنجان

اجرای-طرح-جدید-پس-انداز-مسکن-جوانان-در-استان-زنجان
سرپرست شعب بانک مسکن زنجان از اجرای طرح جدید پس انداز مسکن جوانان در استان زنجان خبرداد و گفت: سقف ارائه سهیلات در زنجان 700 میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش موج رسا; سید‌اکبر سید‌هاشمی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح جدید پس انداز مسکن جوانان استان زنجان اظهار کرد: طرح پس انداز مسکن جوانان یک حساب برنامه به روش سه دوره 5 ساله تقسیم می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مبلغ واریز 5 سال اول ماهیانه 200 هزار تومان  بوده و 5 ساله دوم 300 هزار تومان تعیین شده است تصریح کرد: همچنین در 5 ساله سوم باید توسط متقاضیان 400 هزار تومان واریز شود.

سرپرست شعب بانک مسکن زنجان حداقل مدت انتظار برای استفاده از تسهیلات این حوزه که در قالب خرید و احداث مسکن انجام می‌شود 5 سال تمام است افزود: تمام آحاد جامعه و همشهریان فارغ از میزان سن و جنسیت می‌توانند این حساب را افتتاح کرده و از این طرح بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه امتیاز حساب به افراد درجه یک خانواده قابل انتقال است بیان داشت: هر فرد می‌تواند امتیاز حساب خود را به بستگان نزدیک خود اعم از پدر و مادر، فرزند، همسر، خواهر، برادر، مادر بزرگ و پدربزرگ خود انتقال دهد.

سیدهاشمی با تاکید براینکه برداشت از حساب در طول مدت سپرده گذاری به دلیل نیاز به آن امکانپذیر است یادآور شد: این برداشت‌ها باید به صورت مدیریت شده باشد به طوری که متوسط موجودی حساب از حداقل مبلغ تعیین شده توسط بانک مرکزی در سال کمتر نباشد به خاطر اینکه پیکرگیری حسابها توسط بانک مرکزی انجام می‌شود.

وی در ادامه به روند ارائه تسهیلات اعطایی با تقسیم بندی سه گانه‌ جغرافیایی تعیین شده اشاره و عنوان کرد: سقف این تسهیلات در تهران در مدت ۵ سال تمام ۴۰۰ میلیون تومان تعیین شده و در شهرهای بزرگ مانند کرج، مشهد، تبریز اصفهان، اهواز، شیراز و کرمانشاه ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها مانند زنجان ۳۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

سرپرست شعب بانک مسکن زنجان اظهار کرد: همچنین سقف تسهیلات در مدت ۱۵ سال تمام در تهران یک میلیارد تومان در شهرهای بزرگ ۸۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها مانند زنجان ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ بازپرداخت سود این تسهیلات در ۵ سال ۶ درصد و بیش از ۵ سال نیز ۹ درصد در نظر گرفته شده است اظهار داشت: این تسهیلات به صورت ۲۰ ساله تقسیط می‌شوند.

سید هاشمی بیان کرد: متقاضیانی که می خواهند در مدت پنج سال سپرده گذاری از سقف تسهیلات در شهری مثل زنجان استفاده کنند، باید با ضریب ۴.۹۲ درصد واریزی های خود را انجام دهند یعنی ماهانه باید در مدت پنج سال، ۹۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اما در صورت عدم استفاده از تسهیلات بنا به درخواست مشتری سود معادل سود کوتاه مدت به آنها پرداخت خواهد شد و میزان قسط 300 میلیون تومان تسهیلات ارائه شده در پنج سال به صورت ساده پنج میلیون و 800 هزار تومان و در مدت بیست سال نیز ۲ میلیون و 700 تومان خواهد بود.

سرپرست شعب بانک مسکن زنجان ابراز داشت: میزان قسط ۷۰۰ میلیون تومان در ۵ سال بعد از قسط بندی به صورت ساده ۱۳ میلیون و ۵۸۰ تومان و در 20 سال تقسط بندی شده ۶ میلیون و ۳۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

وی بیان کرد: املاک مسکونی که تاریخ صدور پروانه ساختمانی کمتر از ۲۵ سال باشد مشمول سقف این تسهیلات می‌شود و در این راستا بانک مسکن توانسته سبد متنوعی از تسهیلات خرید و احداث مسکن را در اختیار طیف‌های مختلف در شهرها قرار دهد.

سیدهاشمی با اشاره به اینکه بانک مرکزی شرایط را برای افرادی که بدون عجله و بدون صورت مدت‌دار برای خودشان و یا فرزندانشان می‌خواهند مسکن تهیه کنند، فراهم کرده است متذکر شد: همچنین افرادی که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن خانه‌دار شوند می‌توانند از سایر محصولات بانک مسکن از جمله محل اوراق ممتاز استفاده کنند و در مدت ۱۵ روز این تسهیلات در اختیار آنها قرار می‌گیرد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر