logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۳۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان :

مصوبه تامین مالی بنگاههای صنعتی کوچک و متوسط ابلاغ شده است

مصوبه-تامین-مالی-بنگاههای-صنعتی-کوچک-و-متوسط-ابلاغ-شده-است-

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مصوبه تامین مالی بنگاههای صنعتی کوچک و متوسط  ابلاغ شده است  ، گفت: در کارگروه رفع موانع تولید سال جاری نگاه ویژه‌ای به حمایت از طرح‌های نیمه تمام تولیدی و تلاش در جهت راه اندازی واحدهای ناتمام وجود دارد.

به گزارش موج رسا;ناصر فغفوری ظهر امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان اظهار داشت: نگاه ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اتمام طرح‌های نیمه تمام بویژه واحدهای کوچک و متوسط است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه  این طرح‌ها شامل واحدهای تولیدی ۱۰۰ نفر  با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصدی است، عنوان کرد: مبلغ تسهیلات این بخش در سال‌جاری ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است که در ابتدا این میزان  ۱۰۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که هم اکنون به ۲۰۰ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه امسال نگاه ویژه‌ای به طرح‌های نیمه تمام تولیدی پیش‌بینی شده است، افزود: این طرح‌ها شامل واحدهای تولیدی ۱۰۰ نفر و با حداقل پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه امسال مشکلات تامین نقدینگی واحدهای تولیدی مدنظر قرار دارد، ابراز کرد: در همین راستا برای بنگاه‌های کوچک تولیدی نیز  ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.

فغفوری ابراز کرد: برای تکمیل واحدهای نیمه تمام نیز ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود عقود مبادله‌ای در نظر گرفته شده است که این نرخ برای طرح‌های نیمه تمام تولیدی بر اساس عقود مشارکتی است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته ۵۶۰ میلیارد تومان تسهیلات از طریق طرح رونق تولید در استان زنجان پرداخت شده است، گفت: در سال جاری امکان بهره مندی واحدهای معدنی نیز از تسهیلات فراهم شده است.

وی یادآور شد: از جمله اقدامات موثر کارگروه رفع موانع تولید استان در سال گذشته بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی استان است که با حضور  نمایندگان استانداری، سازمان صنعت، شرکت شهرک‌های صنعتی، مدیران عامل بانک‌ها، سازمان جهاد کشاورزی برگزار شده است.

فغفوری تاکید کرد:  نرخ بازگشت تسهیلات برای سرمایه در گردش یک سال و برای سرمایه ثابت یک تا پنج سال در نظر گرفته شده است.

منبع: زنجانم

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر