logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۴۵
[ شناسه خبر : ۲۳۱۳۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا:

تولید گندم استان زنجان کمتر از نصف سال‌های گذشته است

تولید-گندم-استان-زنجان-کمتر-از-نصف-سال‌های-گذشته-است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: امسال در این استان حدود 200 هزار تُن گندم تولید شده که کمتر از 50 درصد سال‌های گذشته است.

جواد تاراسی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: میزان تولید گندم در استان زنجان در سال جاری حدود 200 هزار تُن بود که کمتر از 50 درصد تولید سال‌های گذشته است.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود 75 هزار تُن از گندم تولیدی استان، خریداری شده است، خاطرنشان کرد: برخی کشاورزان، فعلا گندم تولیدی خود را تحویل نداده‌اند که امیدواریم این اتفاق هرچه زودتر بیفتد.

تاراسی با بیان اینکه احتمالاً میزان تحویل گندم به سیلوها طی روزهای آینده بالا برود، افزود: میزان خرید گندم در استان زنجان تا نیمه مهرماه، نهایی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشوارزی استان زنجان با بیان اینکه امسال تاکنون خروج غیرمجاز گندم از این استان گزارش نشده است، گفت: خرید گندم توسط برخی شرکت‌ها از جمله شرکت‌های تولید ماکارانی نیز تاکنون نبوده و گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی نسبت به گندم با 2 هدف دنبال می‌شود، اظهار داشت: هدف و اولویت اول، تامین بذر مطمئن بود که در این خصوص به 100 درصد هدف دست یافتیم.

تاراسی خاطرنشان کرد: هدف و اولویت دوم نیز مصرف خانوار است که در این زمینه نیز بیش از 70 درصد تامین شده است.

وی افزود: امیدواریم کشاورزانی که گندم تولیدی خود را نگه داشته‌اند، همکاری لازم نسبت به فروش گندم خود به دولت را داشته باشند تا گندم مورد نیاز برای مصرف خانوار نیز به حد کامل خود برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: خوشبختانه در خصوص تامین مرغ در استان هیچ مشکلی نداریم و مصرف مورد نیاز استان تامین می‌شود.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر