logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۱
[ شناسه خبر : ۲۳۱۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

خدمت در راه کنگره شهدا، باقیات صالحات و ذخیره آخرت است

خدمت-در-راه-کنگره-شهدا،-باقیات-صالحات-و-ذخیره-آخرت-است
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: همه باید در برگزاری کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان، پای کار باشند و خدمت در راه این کنگره را باقیات صالحات و ذخیره آخرت خود بدانند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی امروز در جلسه هماهنگی کمیته علمی – پژوهشی کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان اظهار داشت: 2 موضوع در همایش این کنگره، ماندگار خواهد بود که یکی از آن‌ها کتاب است.

وی با بیان اینکه همایش در یک یا حداکثر 2 روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همین همایش حداکثر یک هفته یا یک ماه، موج ایجاد می‌کند اما آنچه باقی می‌ماند، آثار مکتوب از جمله کتاب است.

آیت‌اله خاتمی افزود: نظارت لزم باید نسبت به صحت و سقم کتاب‌ها قبل از چاپ نهایی صورت پذیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اپلیکیشنی که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر برای کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان تولید می‌شود، گفت: اگر یک سیستم قوی از نظر هنری و پردازش در این اپلیکیشن باشد شاید حتی ماندگارتر از کتاب هم باشد.

وی با تاکید بر استفاده حداکثری از تمام افرادی که به هر نحوی در جبهه‌ها حضور داشتند، خاطرنشان کرد: اِعمال سلیقه و خط‌کشی در چنین برنامه‌هایی نباید در نظر گرفته شود و امیدواریم این خط‌کشی‌ها با روی کار آمدن دولت جوان انقلابی در جامعه کمتر شود.

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه کنگره فقط یک بار برگزار خواهد شد، تاکید کرد: هر کس هر آنچه در توان دارد باید برای این کنگره به کار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان افزود: همه باید در این کنگره، پای کار باشند و خدمت در راه این کنگره را باقیات صالحات و ذخیره آخرت خود بدانند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند این جنگ، یک گنج است، اظهار داشت: جنگ تحمیلی، گنجینه‌ای است که هر کس باید با توان و ظرفیت بالا این گنج را استخراج و استفاده کند.

آیت‌اله خاتمی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که بعد از گذشت سال‌ها وقتی روایت‌های جنگ را می‌خوانیم بازهم برایمان تازگی، حلاوت و شیرینی دارد.

آیت‌اله خاتمی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرمودند عاشورا یک روز بود اما 1400 سال است که اسلام را پشتیبانی می‌کند و جنگ تحمیلی نیز 8 سال بوده که حداقل 800 سال باید از انقلاب اسلامی ایران، پشتیبانی کند.

حجت‌الاسلام عنایت‌اله شامی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان زنجان نیز در این جلسه گفت: در خصوص کنگره شهدا باید بیشتر به خلق آثاری پرداخت که در تاریخ، ماندگار شود چرا که بعضی برنامه‌ها مانند نمایشگاه کتاب و... مقطعی هستند.

وی اظهار کرد: برای نمونه می‌توان شخصیت 3535 شهید استان را در قالب مجموعه‌ای به عنوان کتاب در شرح حال شهدا و در ابعاد مختلف، تدوین و گردآوری کرد که خروجی آن اثر ارزشمندی شده و در سطح کشور، ماندگار می‌شود.

حجت‌الاسلام شامی خاطرنشان کرد: در خصوص سخنرانان همایش علمی – پژوهشی نیز از محققان و پژوهشگران عرصه جنگ و جهاد که خودشان پژوهشگر خوبی هستند دعوت شود که در این زمینه، کار کرده‌اند.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر