logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۳۱۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

وضعیت تعاونی‌های راکد و غیر فعال در استان زنجان پیگیری می‌شود

وضعیت-تعاونی‌های-راکد-و-غیر-فعال-در-استان-زنجان-پیگیری-می‌شود-
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: وضعیت تعاونی‌های راکد و غیر فعال در استان زنجان پیگیری می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر استان زنجان، اظهارداشت: تعاون همواره به عنوان یک آموزه دینی در اذهان همگان جای دارد و در سنوات مختلف تشکیل تعاونی‌ها به عنوان یکی از چرخه‌های اقتصادی و توسعه‌ای بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ هزار و ۷۲۷ تعاونی در استان زنجان فعالیت دارند که در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

این مسئول بیان داشت: وضعیت تعاونی‌های راکد و غیر فعال در استان زنجان پیگیری می‌شود که ۲۹۷ تعاونی در استان زنجان فعال هستند که باید دلایل خارج شدن تعاونی‌ها از چرخه فعالیت در استان زنجان بررسی شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خاطرنشان کرد: شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر استان زنجان از اردیبهشت ماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده است.

انصاری یادآورشد: ۱۳۲ شرکت در این جشنواره شرکت کردند که بر اساس اسناد بارگزاری شده هفت شرکت شایسته تقدیر بوده و تعاونی‌ها برتر امروز معرفی می‌شوند.

مدیر عامل تعاونی پدیده طلایی طارم در ادامه این جلسه اظهارداشت: این تعاونی در راستای تولید انواع روغن از دانه‌های روغنی فعالیت می‌کند.

چراغی خاطرنشان کرد: عدم همکاری مستمر با جهادکشاورزی و استاندارد زنجان از مشکلات این تعاونی است که هنوز این مشکلات حل نشده است.

توتونچی از دیگر فعالان عرصه تعاونی استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهارداشت: گروه صنعتی چکاد در راستای تولید و قطعات بدنه خودرو فعال بوده و جزو معتبرترین پیمانکاران خودروسازی است.

نماینده تعاونی‌های دانش بنیان در این جلسه، اظهارداشت: بحث دانش بنیان از حمایت‌های لازم در استان‌ها برخوردار نیست و اگر فنآوری به کمک تعاونی‌ها نبایید با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

محمدی با بیان اینکه مرکز نوآوری زنجان در حد یک مرکز نبوده و زنجان دارای کارخانه نوآوری نیست، افزود: بخش دانش بنیان نیازمند حمایت معنوی است تا زمین یا سوله مورد نظر برای مرکز نوآوری استان اختصاص یابد.

وی گفت: سختگیری‌های اداری و بوروکراسی زاید در استان زنجان بیش از حد بوده و این امر مشکلات بیشماری را به وجود آورده است.

نماینده تعاونی‌های دانش بنیان گفت: زنجان قطب آی تی و برق در کشور است اما از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و ضعیف عمل نشده است.

محمدی یادآورشد: نخستین شهرک صنعتی هوشمندسازی در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود که ضروری است حمایت‌های لازم در این زمینه انجام شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر