logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۴
[ شناسه خبر : ۲۳۰۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

زائران با چه شرایطی می‌توانند به پیاده‌روی اربعین بروند

زائران-با-چه-شرایطی-می‌توانند-به-پیاده‌روی-اربعین-بروند
معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور گفت: افزایش تعداد زائرین اربعین به بیش از ۳۰ هزار نفر بعید است این در حالی است که برای سایر کشورها ۱۰ هزار نفر سهمیه داده اند.

به گزارش موج رسا; حسین ذوالفقاری معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(دوشنبه)در حاشیه جلسه ستاد مرکزی اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مورد برگزاری اربعین با توجه به روند بیماری موضوع در دستور کار مسولین ایران و عراق قرار گرفت.

وی افزود: وزارت بهداشت هردو کشور باید اعلام نظر می‌کردند و در کمیته امنیتی اجتماعی و ستاد اربعین با حضور مسئولین وزارت بهداشت بررسی شد و پیشنهاد شد کسانی که دو دز واکسن دریافت کرده اند و فاقد بیماری زمینه ای هستتد در صورت موافقت عراق امسال افرادی در مراسم اربعین شرکت کنند.

وی افزود: ابتدا وزارت کشور عراق با حضور مسئولین سفارت ایران جلسه گذاشتند و قرار شد نظر نهایی خود را اعلام کنند و تا روز گذشته براساس اعلام سفارت ما دولت عراق موافقت کرده که حداکثر ۳۰هزار نفر در مراسم اربعین شرکت کنند و ۷۲ساعت قبل از سفر تست pcrداشته باشند. 

وی افزود: این ۳۰هزار نفر را در قالب موکب داران و کمیته هایی که وظیفه ای داخل عراق دارند ساماندهی کنیم چون این عدد قابل توزیع در کل کشور نیست. هرچند امسال بنایمان بود که فقط ۱۰۰هزار نفر از خدام شرکت کنند و اکنون باید از آن ۱۰۰هزار نفر ۳۰هزار نفر را اعزام کنیم. 

ذوالفقاری در مورد امکان افزایش تعداد زائرین با رایزنی ها تصریح کرد: بعید می‌دانیم امکان رایزنی برای افرایش این تعداد باشد و این در حالی است که برای سایر کشورها ۱۰هزار نفر سهمیه داده اند. 

ادامه دارد...

منبع: فارس

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر