logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۳۰۶۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان:

برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پیوست کنگره شهدای زنجان برگزار می‌شود

برنامه‌های-هفته-دفاع-مقدس-با-پیوست-کنگره-شهدای-زنجان-برگزار-می‌شود
جانشین سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان گفت: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پیوست کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; سرهنگ ابوالفضل طهماسبی امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان، اظهار داشت: جلسه‌ای با فرماندهان سپاهان نواحی برای برنامه‌های هفته دفاع مقدس و تجلیل از پیشکسوتان برگزار شده است و پیشنهاد می‌شود به دلیل برگزاری همزمان برنامه تجلیل از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با مرکز، مراسم زودتر آغاز شود تا از نظر ارتباط مشکلی به وجود نیاید.

طهماسبی با بیان اینکه از اقشار مختلف در این برنامه تجلیل می‌شود، افزود: ترکیبی از جهادگران و بسیجی به عنوان نماینده در این برنامه تجلیل می‌شوند.

وی بیان داشت: دیدار با پیشکسوتانی که مشکل حضور در برنامه دارند در منزل آنها انجام می‌شود که موضوع آن ابلاغ شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس با پیوست کنگره ملی 3535 شهید استان زنجان برگزار می‌شود، افزود: نمایشگاه ادوات و تجهیزات نظامی، شب شعر دفاع مقدس، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی و نواختن زنگ نمادین مقاومت در مدارس استان زنجان در اول مهر از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

جانشین سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: بزرگداشت سید الشهدای جبهه مقاومت، سردار سلیمانی، برنامه ویژه برای فرزندان خردسال شهدای مدافع حرم و سلامت، نامگذاری میادین به نام شهدا، فضا سازی شهری و تولید و پخش مستند از شهدای استان زنجان از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان در ادامه این جلسه، اظهار داشت: ستاد بزرگداشت دفاع مقدس و مقاومت به منظور هماهنگی مناسبت‌های هفته دفاع مقدس و تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس که 31 شهریور ماه امسال برگزار می‌شود، برگزار شده است.

دهقانی با بیان اینکه بازه زمانی ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس از اول تا پایان سال است، افزود: تمرکز بیشتر بر روی برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی خاطرنشان کرد: در آستانه برگزاری چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس با شعار "ما مقتدریم" قرار داریم که ضروری است برنامه‌های این هفته بیشتر با محوریت کنگره 3535 شهید استان زنجان برگزار شود.

این مسئول عنوان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های هفته دفاع مقدس مورد تاکید بوده و رژه نیروهای مسلح برگزار نمی‌شود اما مراسم  عطرافشانی مزار شهدا در صورت دستور ستاد کرونا به صورت محدود یکم مهر ماه برگزار می‌شود.

معاون اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان زنجان یادآور شد: انعکاس حضور اقشار مختلف و صنفوف بازار مورد تاکید برنامه‌های هفته دفاع مقدس است که ضروری است ستادهای این هفته در شهرستان‌ها نیز تشکیل شده و آیین تجلیل از پیشکسوتان برگزار شود.

وی با بیان اینکه طبق دستورالعمل ابلاغی، برنامه‌های شهرستان‌ها توسط سپاه‌های ناحیه برگزار شده و برنامه‌ها مورد توجه فرمانداری‌ها نیز قرار گیرد، افزود: پیشنهاد ما برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان در محل مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

این مسئول بیان داشت: نمایشگاه اسنادی دفاع مقدس استان زنجان به عنوان برنامه جانبی تجلیل از پیشکسوتان محسوب می‌شود که پیشنهاد می‌شود از فعالان حوزه سلامت نیز در این مراسم تجلیل شود.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه این جلسه با اشاره به مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در برنامه سایر ادارات استان زنجان در هفته دفاع مقدس استان زنجان، اظهار داشت: عطر افشانی و غبار روبی مزار شهدا در همه بخش‌ها و شهرستان‌ها انجام می‌شود.

بیات از اجرای طرح سپاس، تبلیغات محیطی در میادین و خیابان‌های شهرهای استان خبرداد و گفت: برگزاری نمایشگاه عکس در مدارس و اماکن پیش‌بینی شده و برگزاری مراسم در 48 مرکز فرهنگی در قالب حسینیه‌های شهدا از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: اجرای  پایش سلامت ایثارگران،برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جشنواره ادبی و فرهنگی، رونمایی از کتاب، تعویض پرچم‌ مزارهای شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی و اعزام پیام آوران ایثار برای سخنرانی و نقل خاطره از برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر