logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۳۰۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

78 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ماهنشان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل شدند

78-درصد-روستاهای-بالای-20-خانوار-ماهنشان-به-شبکه-اینترنت-پرسرعت-متصل-شدند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت با بیان اینکه 22 درصد روستاهای بالای 20 خانوار ماهنشان به شبکه اینترنت پرسرعت متصل نیستند گفت: 78 درصد روستاهای این شهرستان به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

حامد سرائی در گفت‌وگو با موج رسا; با اشاره به اقدامات وزارت ارتباطات در برقراری اینترنت در شهرها و روستاهای کشور اظهار کرد: با دستور وزیر از آغاز طرح توسعه اینترنت پرسرعت در کشور، ارتباطات روستایی و جاده ای در دستور کار قرار گرفت که از سال ۱۳۹۲ تاکنون تغییرات زیادی در حوزه توسعه اینترنت و ارتباطات در زنجان اتفاق افتاده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: شرکت ارتباطات سیار از سال ۱۳۹۷ تاکنون با هزینه ای بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال تعداد ۲۶ روستا را با ۷ هزار و ۱۰۴ خانوار تحت پوشش اینترنت پرسرعت روستایی و جاده ای قرار داده است و در حوزه شهری با صرف ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار ۵ سایت در شهرستانهای زنجان و ابهر احداث کرده است.

سرائی افزود: شرکت داده گستر عصر نوین یا به عبارتی اپراتورهای وب با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اپراتورهایی است که در استان زنجان ۶ روستا را با ۶۲۶ خانوار تحت پوشش اینترنت پر سرعت و تلفن خانگی روستایی قرار داده است.

وی ادامه داد: اپراتور ایرانسل در توسعه اینترنت پرسرعت روستایی با صرف ۳۰ میلیارد ریال ۶۹۷ خانوار در ۳ روستای استان را تحت پوشش اینترنت پرسرعت روستایی قرار داد.

مدیرکل ICT زنجان خاطرنشان کرد: شرکت مخابرات منطقه زنجان با میزان اعتبار ۱۱۰ میلیارد در شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره و ماهنشان اقدام به برقراری و ارائه خدمات تلفن ثابت که از مهمترین آنها می‌توان به شهرک نارون زنجان، فاز ۵ گلشهر کاظمیه، کوی صدرا، کوی فرهنگیان در شهرستان زنجان اشاره کرد.

سرائی بیان کرد: در مجموع ۸۶ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها هزینه شده است که بخشی از این هزینه‌ها از محل طرح خدمات عمومی اجباری (USO ) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: همه همت خود را جهت برقراری ارتباط همراه و اینترنت ۱۰۰ درصدی و پایدار شهرها و روستاها در استان بکار می‌گیریم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در پایان با اشاره به توسعه اینترنت پر سرعت در روستاهای شهرستان ماهنشان گفت: هم اکنون همه شهرهای این شهرستان به اینترنت پرسرعت متصل هستند و از مجموع 96 روستای بالای 20 خانوار در این شهرستان تاکنون 78 درصد آنها به اینترنت پرسرعت متصل شدند./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر