logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷
[ شناسه خبر : ۲۳۰۲۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده و صداقت گفتارى و رفتارى باشد

دولت-سیزدهم-باید-نماد-عمل-به-وعده-و-صداقت-گفتارى-و-رفتارى-باشد-
امام جمعه ابهر گفت:دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى كشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و كارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر، به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهارداشت: مقام معظم رهبری در این دیدار به یک کلید واژه مهم یعنی آسیب دیدن اعتماد عمومی اشاره کرده و دولت را موظف به ترمیم این آسیب كردند که این موضوع یك هشدار جدى و مهم است.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومى مهمترین سرمایه نظام مردم سالارى دینى است و فرآیند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن وظیفه اولى و مضاعف دولت جدید است، ادامه داد: براى حل یك چالش ابتدا باید كمبودها و اشكالات منجر به آن را دید و قبول كرد چرا که حل مشكل از مسیر شناخت علل ضعف و با نگاه به نقطه آرمانى حتماً شدنى است.
خطیب جمعه ابهر خاطرنشان کرد: نزدیك شدن به مردم با حضور میدانى، رفتارى مهم براى بازسازى اعتماد و مقدمه‌ای براى تغییرات ملموس در زندگى مردم محسوب می‌شود بنابراین انتظار این است كه امر پسندیده و ممدوح حضور در بین مردم به اقدامات اساسى و تحول آفرین كه مبتنى بر عقلانیت انقلابى است رقم بخورد.
امام جمعه ابهر یادآورشد: عملى كردن حرفها و وعده‌ها هر چند راهى سخت و دشوار است اما «كلید اصلى بازسازى اعتماد عمومى» بوده و كتمان اشتباه از اصل اشتباه، آسیب بزرگترى به رابطه دولت و افكار عمومى مى‌زند و نكته مهمتر در این رابطه سلوك شخصى مسؤولان است چرا که مردم ناظران كم خطایى هستند. بدیهى است معناى این گزاره این نیست كه زندگى ساده و دور از تجمل مسؤولان بدون حل مشكلات مردم در معیشت و... معجزه مى‌كند.
حجت‌‌الاسلام رحیمی ادامه داد: دولت سیزدهم باید نماد عمل به وعده، صداقت گفتارى و رفتارى، شجاعت در پذیرش اشتباه، تحول در ساختار ادارى كشور، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزى سنجیده و كارشناسى و اقدام انقلابى مبتنى بر عقلانیت انقلابى باشد. 
وی گفت: امروزه نیاز مُبرم نظام اسلامی به«مدیرِ قوی انقلابی» و «دولت اسلامی» به منطق قرآنی، فلسفه  وجودی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران، چیزی نیست جز «أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَاجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ» و  «لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ» که تحقق این فلسفه متعالی منوط به دو ركن اساسی استقرار كارگزاران و مدیران انقلابی در رأس مدیریت‌های كشور برای برقراری قسط و عدل و خدمت رسانی به مردم، به ویژه مستضعفین و پابرهنگان و  تحقق دولت اسلامی. نظام كارگزاران متعهد و متخصصی می‌خواهد كه ذیل مدیریت و رهبری الهی ولی‌فقیه، با كار و تلاش مضاعف و جهادی برای محرومیت زدایی، كشور را در مسیر پیشرفت همه جانبه قرار دهند.
خطیب جمعه ابهر بیان داشت: در سایه نظام اسلامی، مردم و مستضعفین نباید شاهد بی‌عدالتی، ستم، فساد، ویژه خواری و تبعیض باشند. این نظام مقدس كه از منظر امام خمینی(ره)، حفظ آن اوجب واجبات است،  پایدار نخواهد ماند مگر با حفظ اعتماد مردم كه صاحبان اصلی این انقلاب هستند.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه اعتماد مردم نیز تنها از طریق تحقق عینی و عملی آرمان‌های انقلاب اسلامی جلب خواهد شد، افزود: تحقق آرمان‌های انقلاب و جلب رضایت مندی و حفظ اعتماد مردم نیز بدون شك نیازمند مدیر انقلابی و باورمند به این آرمان‌هاست.
حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: گفتار و وعده‌های مدیر انقلابی با كار و تلاش انقلابی توأم شده و در راستای فقر زدایی و خدمت به محرومین (كه از مهمترین آرمانهای انقلاب است)، از هیچ كوششی دریغ نمی‌کند.
وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی، این روزها بیش از پیش به مدیری كارآمد، انقلابی و مؤمن و حزب اللهی نیاز دارد، ادامه داد: انقلاب اسلامی نیازمند مدیری در تراز انقلاب اسلامی كه دستور كار خود را خدمت رسانی، محرومیت زدایی، بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد بداند و در این راه گام‌های عملی و مُخلصانه بردارد، است، مدیری که متدین و حزب اللهی بوده و با صداقت محض سخن گفته و عمل كرده و به وعده‌هایش به مردم وفا كند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر