logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۲۹۷۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با موج رسا:

آیت‌الله رئیسی زمین مین‌گذاری‌شده را از روحانی تحویل گرفت/ اعتماد عمومی با عملکرد 8 ساله روحانی آسیب دید

آیت‌الله-رئیسی-زمین-مین‌گذاری‌شده-را-از-روحانی-تحویل-گرفت-اعتماد-عمومی-با-عملکرد-8-ساله-روحانی-آسیب-دید-
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت روحانی متاسفانه به جای خدمتگزاری به مردم، شرایط را منهدم کرد، گفت: باید گفت که آیت‌اله رئیسی، سرزمین سوخته تحویل نگرفته بلکه سرزمین مین‌گذاری‌شده را تحویل گرفته و واقعاً باید با احتیاط قدم بردارد.

سیدهادی سیدافقهی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اولین دیدار هیات دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار 2 وجه داشت.

وی با بیان اینکه یک وجه از فرمایشات معظم له، نقدی بر گذشته بود و ایشان به شدت متاثر و ناراضی بودند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب به طور کلی از عملکرد دولت آقای حسن روحانی که 8 سال بر مقدرات این مملکت، مسلط بود، ناراضی بودند.

*‌ رئیسی، سرزمین مین‌گذاری‌شده را از روحانی تحویل گرفت

سیدافقهی با بیان اینکه دولت روحانی متاسفانه به جای خدمتگزاری به مردم، شرایط را منهدم کرد، تصریح کرد: باید گفت که آیت‌اله رئیسی، سرزمین سوخته تحویل نگرفته بلکه سرزمین مین‌گذاری‌شده را تحویل گرفته و واقعاً باید با احتیاط قدم بردارد.

وی افزود: متاسفانه در طول 8 سال گذشته آنقدر فساد، رانت‌خواری، خیانت، نفوذ و آشفتگی در بازار صنایع، صادرات، واردات، گمرک، امنیت و ادارات زیاد شد که همه نفس‌ها در سینه‌ها حبس شده بود که دولت آقای روحانی هر چه زودتر واگذار کند و آیت‌اله رئیسی کارش را شروع کند.

*‌ عملکرد 8 ساله روحانی، اعتماد در جامعه را از بین برد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با هیات دولت سیزدهم همین یک جمله کافی است که فرمودند «اعتماد را باید به مردم برگردانید.» گفت: این یعنی اینکه عملکرد دولت روحانی در 8 سال گذشته، اعتماد در جامعه را از بین برد و علت پایین بودن نسبی مشارکت در انتخابات 28 خرداد نیز به همین علت بود چرا که مردم انگیزه‌ای نداشتند.

وی با بیان اینکه دولت روحانی، انگیزه مردم را کُشت، اظهار داشت: به‌خصوص شرایط تورم اواخر دولت دوازدهم را در نظر بگیرید که متاسفانه آثار سوء تورم در محصولات و نیازهای اصلی مردم هنوز وجود دارد و وجه اول فرمایشات رهبر انقلاب، نقدی بر گذشته بود.

سیدافقهی با بیان اینکه با توجه به ترکیب هماهنگ، همگرا و هم‌افزای 3 قوه مجریه، مقننه و قضائیه که خوشبختانه کاملاً انقلابی، هماهنگ و جدی هستند، خاطرنشان کرد: هم دشمنان انقلاب و هم منتقدان داخلی، اذعان و اقرار می‌کنند که قوه قضائیه در راستای مسیر درست، حرکت می‌کند.

وی با بیان اینکه آیت‌اله رئیسی با حضور در بین مردم واقعاً با جان خودش بازی می‌کند، افزود: رئیس‌جمهور با این وصع کرونا در گرمای 48 درجه خوزستان بدون تشریفات در بین مردم حاضر می‌شود اما برای یک سخنرانی 20 دقیقه‌ای رئیس‌جمهور سابق 2 دستگاه کولر گازی در محل سخنرانی نصب شده بود.

*‌ عدالت‌محوری و انسداد لانه‌های فساد، جان‌مایه فلسفه حضور رئیسی در پُست ریاست‌جمهوری است

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه باید با مردم صحبت کرد و به صورت مستقیم حرف دل مردم را شنید، گفت: رهبر معظم انقلاب در اولین دیدار با هیات دولت سیزدهم، یک جمله کلیدی فرمودند که «هر مصوبه، قانون و برنامه‌ریزی که دولت می‌خواهد اتخاذ کند باید یک پیوست عدالت به همراه اشته باشد.»

وی با بیان اینکه همین فرمایش رهبر انقلاب، جان‌مایه فلسفه حضور آیت‌اله رئیسی در پُست ریاست جمهوری است، اظهار داشت: آیت‌اله رئیسی، مبارزه با فساد، تحقق عدالت و عدالت‌محوری را از قوه قضائیه شروع کرد اما طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، قوه قضائیه با فساد، مبارزه می‌کند اما لانه‌ها، محورها و کانون‌های اصلی فساد در قوه مجریه است که جلوی آن باید گرفته شود.

*‌ آیت‌اله رئیسی در چیدمان کابینه، اعتدال را رعایت کرد

سیدافقهی با بیان اینکه انسان جایزالخطاست اما ترکیب کابینه دولت سیزدهم، خیرالموجودین هستند، خاطرنشان کرد: البته به این نکته هم باید توجه داشت که آیت‌اله رئیسی در ترکیب اعضای کابینه و معاونان رئیس‌جمهوری واقعاً اعتدال را راعایت کرده است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: بنابراین آیت‌الله رئیسی، اعتدال را رعایت کرده و صداقت، تلاش و ایثارگری در ایشان دیده می‌شود و مطمئناً موفق خواهند شد.

وی در خصوص در میان بودن مسئولان و تاثیر آن در موفقیت دولت و همچنین افزایش امید و اعتماد و دلگرمی در بین مردم، اظهار کرد: عنوان دولت آیت‌اله رئیسی، دولت مردمی است و مردم این را از سلوک وی و دولتش لمس خواهند کرد.

سیدافقهی خاطرنشان کرد: هر اندازه، حضور، فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم به نفع مردم و با کمک،یاری و همپوشانی مردم باشد، قطعا بارها سبک‌تر و موفقیت‌ها تضمین‌تر خواهد بود.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر