logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۹۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

خسروانی طلای چهارم ایران را گرفت

خسروانی-طلای-چهارم-ایران-را-گرفت
در ششمین روز از بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو پارالمپین ایران با نمایشی خوب کار خود را آغاز و اولین طلای امروز را کسب کردند.

به گزارش موج رسا;  ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز با رقابت پارالمپین‌های ایران در رشته‌های پارادوومیدانی، والیبال نشسته و پاراتیروکمان، بسکتبال با ویلچر و پاراوزنه‌برداری آغاز شد.

 

*عسگری از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند
 
در آغاز ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو؛ فرزانه عسگری کماندار ایران امروز دوشنبه در مرحله یک هشتم نهایی کامپوند انفرادی با «ویرجیلیو» ایتالیایی به رقابت پرداخت.
 
عسگری در این مرحله با نتیجه ۱۳۵ به ۱۳۶ و با یک امتیاز کمتر نسبت به حریف خود شکست خورد و از رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی بازماند. 
 
راند اول این دیدار با نتیجه ۲۹ بر ۲۷ به سود کماندار ایتالیا به پایان رسید. در راند دوم عسگری موفق شد با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به برتری برسد. 
 
دو تیرانداز در راند سوم به تساوی ۲۸ – ۲۸ رسیدند و راند چهارم هم ۲۷-۲۷ تمام شد. در راند پنجم اما عسگری یک امتیاز از حریفش کم آورد و ۲۶ به ۲۷ نتیجه را واگذار کرد.
 
محمدرضا زندی دیگر نماینده ایران است که در ماده  W۱ انفرادی مردان کار خود را از ساعت ۱۷:۳۰ در مرحله یک هشتم آغاز می‌کند.
 
 
*شجاعی ششم شد
 
در ادامه ششمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو، مسابقات تیراندازی ماده تفنگ بادی ۱۰ متر R۲ ایستاده در مرحله مقدماتی برگزار شد. در این رقابت رقیه شجاعی بانوی ملی‌پوش کشورمان با ۲۰ حریف از کشورهای اسلواکی، چین، اوکراین، کره جنوبی (۲ نفر)، چین (۲نفر) ، سوئد، تایلند (۲ نفر)، لهستان، اندونزی، آلمان، استرالیا، ترکیه (۲ نفر) ، آمریکا، هند و بریتانیا (۲ نفر) رقابت کرد.
 
شجاعی در این مسابقه که در مرکز تیراندازی آساکا برگزار شد و هر تیرانداز ۶۰ تیر را شلیک کرد، ۶۲۴.۱ امتیاز به ثبت رساند و در رده پنجم قرار گرفت و موفق به صعود به فینال شد.
 
از میان ۲۱ تیرانداز شرکت کننده و علاوه بر شجاعی، نمایندگان اسلواکی، کره جنوبی، اوکراین، چین (۲ نفر)، هند و سوئد جواز صعود به فینال را کسب کردند.
 
رقیه شجاعی که با ۶۲۴.۱ امتیاز به فینال رسیده بود، برای دستیابی به مدال با هفت ورزشکار دیگر از چین (دو نفر)، اوکراین، کره جنوبی، سوئد، اسلواکی و هند رقابت کرد که در پایان با ۱۶۳.۰ امتیاز به عنوان ششمی دست یافت.
 
در این رقابت لخارا آوانی از هند با امتیاز ۲۴۹.۶ رکورد پارالمپیک را شکست و به مدال طلا رسید، کاپینگ ژانگ از چین با امتیاز ۲۴۸.۹ دوم شد و تیرانداز اوکراینی با امتیاز ۲۲۷.۵ به مدال برنز دست یافت.
 
این بانوی تیرانداز کشورمان پس از ناکامی در کسب مدال در رقابت امروز با چشمانی گریان سالن برگزاری مسابقه فینال مرکز تیراندازی آساکا را ترک و از گفت‌وگو با خبرنگاران خودداری کرد.

*پایان کار بسکتبال با ویلچر در پارالمپیک 
 
تیم ملی ایران در پنجمین بازی در مرحله گروهی از ساعت ۷ صبح برابر آلمان گرفت و با نتیجه ۵۶ بر ۵۳ شکست خورد و از صعود به مرحله یک‌چهارم نهایی بازماند.
 
در کوارتر اول دو تیم عملکرد برابری داشتند، هر چند که آلمان ۱۶ بر ۱۳ به پیروزی رسید. جدال در کوارتر دوم نیز برابر بود، اما آلمانی‌ها یک امتیاز بیشتر گرفتند و ۱۳ بر ۱۲ پیروز شدند تا نیمه اول ۲۹ بر ۲۵ به پایان برسد.
 
در کوارتر سوم انتظار می‌رفت که ایران اختلافش را با حریف کمتر کند، اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه عملکرد ضعیف‌تری از تیم کشورمان مشاهده شد تا نتیجه ۱۸ بر ۸ رقم بخورد.
 
در کوارتر چهارم عملکرد بسیار خوبی از تیم ایران رقم خورد، اما برد ۲۰ بر ۹ کافی نبود و تیم کشورمان ۵۶ بر ۵۳ باخت. تیم ایران برای کسب رتبه نهم این دوره از بازی‌ها روز پنج‌شنبه به مصاف کره جنوبی می‌رود.
 
 
 
*طلای چهارم ایران را خسروانی گرفت
 
در ادامه ششمین روز بازی های پارالمپیک و در مسابقات پرش طول، امیر خسروانی یک مدال طلای ارزشمند را برای کاروان پارالمپیکی ایران به دست آورد. مسابقات پرش طول بازی های پارالمپیک توکیو در کلاس T۱۲ با حضور ۱۰ ورزشکار از کشورهای آذربایجان، کوبا، سوئد،ازبکستان، آلمان، بلاروس و ایران برگزار شد.
 
در این مسابقات که به میزبانی ورزشگاه المپیک توکیو برگزار شد، توانست با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی متر به مدال دست پیدا کند. 
 
او در پرش اول خود خطا کرد اما در پرش دوم با ثبت رکورد ۷ متر و ۲۱ سانتی متر هم رکورد شخصی اش را شکست و هم به مدال طلا دست پیدا کرد.   
 
ورزشکار کوبا ساوون  پینه دا هم با ثبت  ۷ متر و ۱۶ سانتی متر توانست به مدال نقره برسد. مدال برنز هم به سعید نجف زاده از آذربایجان رسید که ۷ متر و ۳ سانتی متر پرید.
 

*رضی به مدال برنز بسنده کرد

روز آخر رقابت‌های پاراوزنه برداری با مسابقات دسته ۱۰۷ کیلوگرم در سالن «اینترنشنال فروم» شهر توکیو در حال پیگیری است. سامان رضی نماینده ایران در این دسته باید با ورزشکارانی از مغولستان، مکزیک، آذربایجان، ازبکستان، عراق، گرجستان و آمریکا برای رسیدن به سکوی پارالمپیک رقابت کند.
 
سامان رضی با ۳۵ سال سن یکی از امیدهای کسب مدال برای کاروان ایران در پارالمپیک توکیو به شمار می‌رود. او مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا و عنوان چهارم پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو را در کارنامه دارد.
مسوولان کمیته ملی پارالمپیک این ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم را در ردیف ورزشکاران شانس کسب مدال طلا قرار داده بودند.
 
کادر فنی برای نخستین حرکت سامان رضی درخواست وزنه ۲۳۱ کیلوگرم را دادند که رضی در مهار آن ناموفق بود. داوران این مسابقه به سامان رضی برای حرکت نخست ۲ چراغ قرمز و یک چراغ سفید دادند. 
رضی در دومین حرکت وزنه ۲۳۱ کیلوگرمی را به‌راحتی مهار کرد تا شانس خود را برای رسیدن به سکو افزایش دهد.
 
ملی‌پوش دسته ۱۰۷ کیلوگرم که با ۲۳۱ کیلوگرم مدال برنزش قطعی شده بود پشت وزنه ۲۳۳ کیلوگرم قرار گرفت اما در مهار آن ناموفق بود.
 
در این دسته «انخبایارین» ورزشکار مغولستانی با مهار وزنه ۲۴۵ کیلوگرم رکورد این دسته  را در بازی های پارالمپیک از آن خود کرد که رکورد جهانی این دسته با ۲۴۷ کیلوگرم در اختیار این ورزشکار قرار دارد.
 
«جان یی کی» از مالزی نیز با مهار  وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در جایگاه دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.
 
عصر امروز نیز رقابت های پاراوزنه برداری در دسته به اضافه ۱۰۷ کیلوگرم برگزار خواهد شد و منصور پورمیرزایی نماینده ایران در این وزن است.
 
 
ادامه دارد...

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر