logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۲۲۹۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

بسیجیان در عرصه مبارزه با کرونا مانند دوران دفاع مقدس، جانفشانی می‌کنند

بسیجیان-در-عرصه-مبارزه-با-کرونا-مانند-دوران-دفاع-مقدس،-جانفشانی-می‌کنند
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس در جای‌جای جبهه‌ها جان خود را فدا کردیم، امروز در عرصه مبارزه با ویروس کرونا نیز جان خود را برای سلامتی مردم، فدا کرده و تلاش می‌کنیم که ویروس منحوس کرونا به زودی نابود شود تا مردم با آسایش و آرامش کامل، زندگی کنند.

به گزارش موج رسا; سردار جهانبخش کرمی امروز در رزمایش طرح شهید سلیمانی در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و قدردانی از زحمات جهادی و شبانه‌روزی دانشگاه علوم پزشکی، بسیجیان و بسیج جامعه پزشکی در جهاد مقدس مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: تاکنون 5 گام از طرح شهید سلیمانی اجرا شده و امروز این مراسم نیز یادآور صحنه‌های زیبای دوران دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه بسیجیان در تمام صحنه‌ها حضور داشته و از نظام و انقلاب اسلامی دفاع کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بسیجیان در صحنه مبارزه با ویروس کرونا نیز به دانشگاه علوم پزشکی در قالب تیم‌های حمایتی، مراقبتی و نظارتی کمک می‌کنند.

سردار کرمی افزود: بسیجیان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، تجهیزات و اماکن سپاه و بسیج در عرصه مبارزه با ویروس کرونا حضور داشتند که این اقدامات بعد از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی چند برابر شده است.

فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: همانطور که در دوران دفاع مقدس در جای‌جای جبهه‌ها جان خود را فدا کردیم، امروز در عرصه مبارزه با ویروس کرونا نیز جان خود را برای سلامتی مردم، فدا کرده و تلاش می‌کنیم که ویروس منحوس کرونا به زودی نابود شود تا مردم با آسایش و آرامش کامل، زندگی کنند.

محمدرضا صائینی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز در ادامه این رزمایش گفت: شرایطی که امروز در سطح کشور از بابت شیوع ویروس کرونا داریم مانند میدان جنگ است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه بسیج همواره همراه و حافظ انقلاب اسلامی بوده است، اظهار کرد: بسیج در عرصه مبارزه با ویروس کرونا نیز به عنوان حافظ سلامت مردم، نقش ایفا می‌کند.

صائینی با بیان اینکه با 3 روش می‌توانیم بیماری کرونا را کنترل کنیم، خاطرنشان کرد: روش و سلاح اول، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک است که بسیجیان به عنوان ناظرین در این برنامه، حوزه سلامت را همراهی می‌کنند و همکاری نزدیکی با دانشگاه علوم پزشکی استان دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه روش دوم، رهگیری و مراقبت است، گفت: به محض اینکه فردی، علامتدار می‌شود باید تشخیص داده شده و اطرافیانش نیز مشخص شوند تا بتوانیم بیماری را کنترل کنیم و فرد شناسایی‌شده باید قرنطینه شود.

وی با بیان اینکه بسیج در این زمینه نیز همکاری خوبی با دانشگاه علوم پزشکی دارد، اظهار کرد: بیماریابی هوشمند را در استان زنجان داریم که این امر در خیلی از استان‌ها اتفاق نمی‌افتد و تحقق این امر نیز به دلیل حضور بسیجیان خواهر است.

صائینی خاطرنشان کرد: بسیجیان در موضوع قرنطینه و نقاهتگاه‌ها نیز که به مراقبت و رهگیری برمی‌گردد، همراه هستند که این کار را در سطح استان زنجان خیلی زودتر هم آغاز کردیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، واکسیناسیون را راهکار سوم برای کنترل بیماری کرونا بیان کرد و گفت: بسیجیان در این زمینه نیز همراهی خیلی خوب و عالی با حوزه سلامت داشتند که نمونه آن در اختیار گذاشتن امکانات بسیج و راه‌اندازی یک مرکز واکسیناسیون پیاده در مرکز امام علی(ع) بود و امروز نیز شاهد راه‌اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی هستیم.

وی با بیان اینکه با رهیابی هوشمند بیماران باید به سمت واکسیناسیون هوشمند نیز حرکت کنیم، تصریح کرد: در تماس‌های تفلنی با شهروندان باید افرادی که واکسن نزده‌اند به سمت ترغیب برای تلقیح واکسن، هدایت شوند.

به گزارش موج رسا؛ واکسیناسیون خودرویی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان در کانون امام علی(ع) امروز در قالب رزمایش طرح شهید سلیمانی و با اسم رمز «یا زینب(س)» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، استاندار و جمعی از مسئولان استان آغاز به کار کرد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر