logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۲۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان زنجان در گفت وگو با موج رسا:

دولت جدید راه تولید را برای سرمایه‌گذاران هموار سازد/ لزوم تسهیل گری بانک‌ها برای رونق تولید در کشور

دولت-جدید-راه-تولید-را-برای-سرمایه‌گذاران-هموار-سازد-لزوم-تسهیل-گری-بانک‌ها-برای-رونق-تولید-در-کشور
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه نبود نقدینگی عمده مشکل واحدهای تولیدی است گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل نبود سرمایه در گردش مواجه هستند.

محمود ضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات ایجاد شده در دولت گذشته برای فعالیت اقتصاد و تولیدکنندگان داخلی اظهار کرد: بخشنامه‌های متعدد با تصمیم‌گیری یک‌ شبه صادر می‌شد و این بخشنامه‌ها مشکلات متعددی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

وی نبود نقدینگی را مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی استان عنوان کرد و افزود: بانک‌ها نیز در ارائه تسهیلات همکاری خوبی را با تولیدکنندگان ندارند و بسیاری از تولیدکنندگان با مشکلات نبود نقدینگی مواجه هستند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان زنجان به موضوع نرخ سود نامتعارف تسهیلات بانکی اشاره و ابراز کرد: بانک‌ها تسهیلات را با سود‌های نامتعارف به تولیدکنندگان ارائه می‌دهند.

وی با تاکید براینکه ایجاد محدودیت و ممنوعیت واردات مواد اولیه برای تولیدکنندگان مشکل‌ساز شده است بیان کرد: این موضوع منجر به افزایش شدید قیمت مواد اولیه داخلی شده و تولیدکنندگان در تامین مواد اولیه واحد خود مشکل دارند.

ضرابی با بیان اینکه از دولت جدید انتظار داریم به حوزه تولید به ویژه به مشکلات نقدینگی واحدهای تولیدی توجه ویژه‌ای شود بیان کرد: اکثر تولیدکنندگان با مشکلات سرمایه‌ در گردش مواجه هستند.

وی حذف قوانین دست و پا گیری که مانع رونق اقتصادی می‌شود را از انتظارات تولیدکنندگان از دولت جدید دانست و افزود: در شرایط فعلی برخی از قوانین به موانع بزرگی برای تحقق جهش تولید تبدیل شده و این موانع چرخ تولید را متوقف می‌کند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه دولت با برداشتن این موانع کمک بزرگی برای تولیدکنندگان می‌کند ادامه داد: انتظار داریم دولت در حمایت از تولیدکنندگان و بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغال استان و کشور گام‌های بزرگی بردارد.

وی با تاکید براینکه در تصمیم‌گیری‌ها باید از نظرات فعالین اقتصادی و تولیدکنندگان استفاده شود ابراز کرد: استفاده کردن از نظرات فعالین این بخش باعث تحقق رونق اقتصادی می‌شود چرا که در دولت قبل دیدیم که عدم استفاده از نظرات فعالین اقتصادی چه بلایی به سر تولیدکنندگان آورد.

ضرابی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر تولیدکنندگان و صادرکنندگان با مشکل بزرگ تحریم‌های داخلی مواجه هستند ابراز کرد: فعالین اقتصادی از عهده دور زدن تحریم‌های خارجی برمی‌آیند و می‌توانند از موانع تحریم‌های خارجی عبور کنند و همچنین نسبت دادن همه مشکلات امروز به تحریم‌های خارجی درست نیست.

وی با بیان اینکه تحریم‌های داخلی دست تولیدکنندگان را بسته است ادامه داد: قوانین دست و پاگیر مالیاتی و تامین اجتماعی نیز تولیدکنندگان را اذیت می‌کند.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه همچنین دولت باید راه را در بخش صادرات و واردات برای تولیدکنندگان هموار سازد گفت: خیلی از واحدهای تولیدی در واردات به دلیل مشکلات تخصیص ارز نتوانستند محموله خود را از گمرک آزاد کنند و رسوب محموله‌های وارداتی هزینه‌های زیادی را برای فعالین اقتصادی تحمیل می‌کند.

وی در ادامه به مشکلات واحدهای تولیدی استان اشاره و عنوان کرد: عدم هماهنگی مسئولان دولتی باعث شده تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند.

ضرابی با تاکید براینکه بانک‌ها هم باید با تولیدکنندگان همکاری کرده و قوانین سخت و خشک را کنار بگذارند افزود: تسهیل‌گری باید توسط بانک‌ها برای تولیدکنندگان اتفاق بیفتد./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر