logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۰
[ شناسه خبر : ۲۲۹۲۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

دولت سیزدهم باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی باشد

دولت-سیزدهم-باید-نماد-مسئولیت-پذیری-و-نقدپذیری-و-سعه-صدر-انقلابی-باشد-
امام جمعه ابهر گفت: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگانی بوده و دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر به تشکیل کابینه دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهارداشت: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد و همه می‌دانیم که دولت سیزدهم وارث انبوهی از مشکلات است که معضلات اقتصادی و معیشتی در راس آن است. 

وی افزود: طبیعی است حل این مشکلاتِ دیرینه و دیرپا، نیاز به اقدامات فوریتی و میان مدت و دراز مدت دارد و  دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی بوده و اعضای آن یکصدا و هماهنگ باشند. 
خطیب جمعه ابهر با اشاره به اینکه اختلاف نظرهای کارشناسی در جلسات کارشناسی باید انجام شده و آنچه در جامعه مطرح می‌شود سیاست و برنامه روشن و شفاف در همه عرصه‌هاست، افزود: پیوست رسانه‌ای و اقناع هنرمندانه افکار عمومی و نخبگانی وظیفه مهم و راهبردی دیگر دولت است که فقدان یا کمبود آن، هزینه‌های زیادی را برجامعه تحمیل می‌کند. 
امام جمعه ابهر خاطرنشان کرد: برنامه‌های اعلامی دولت باید برای مردم منطقی و سنجیده و اثربخش و دارای اهداف روشن و قابلیت سنجش و ارزیابی داشته باشد. 
حجت‌الاسلام جعفری تصریح کرد: امتداد هیات دولت در انتخاب استانداران و فرمانداران و مدیران ارشد و میانی تجلی خواهد یافت و انتظار همگانی این است که دولت جوان حزب‌اللهی با سه شاخص "جوان انقلابی و کاربلد" در رده‌های مختلف مدیریتی براساس شایسته سالاری و به دور از سهم خواهی‌های ستاد انتخاباتی و قومیتی باشد. 
وی ادامه داد: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسئولیت پذیری و نقدپذیری و سعه صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگانی بوده و دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد.
خطیب جمعه ابهر بیان داشت: پاسخگویی و در دسترس بودن، به تناسب سطح مدیریتو گفتگوی رودرو با مردم و درمیان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها بامردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت. 
امام جمعه ابهر به بحران در همسایه شرقی یعنی افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش‌بینی‌ها این بود که دولت اشرف غنی ساقط شده و طالبان بر کابل مسلط خواهد شد اما اکنون تقریباً مسجّل است که نه شرایط داخلی طالبان – به خاطر تنوع و انشعاب های داخلی - و نه شرایط کشور افغانستان و مردم این کشور، اجازه نمی‌دهد که طالبان به تنهایی حکومت را به دست گیرد.
حجت‌الاسلام رحیمی افزود: در صورتی که طالبان چنین سودایی را در سر داشته باشد، دولتش مستعجل و محکوم به زوال خواهد بود. آنچه مسلم است اینکه نباید افغانستان گرفتار جنگ داخلی شود و گفتگوهای بین ال افغانی تداوم یافته و منجر به حکومت فراگیر با عدم دخالت آمریکا گردد. وی تصریح کرد: افغانستان تنها کشوری است که چهار قدرت اول اقتصادی و سیاسی و مؤثر دنیا یعنی آمریکا، روسیه، چین و هند در آن تصمیم‌گیری کرده و این نوع تلاقی و تصادم منافع در کمتر کشوری دیده می‌شود. 
خطیب جمعه ابهر ادامه داد: وقایع اخیر افغانستان را می‌توان مدرسه عبرت‌ها نامید، درس‌ها و عبرت‌هایی که اتفاق افتاده و سوگ مندانه باید گفت به‌ سرگذشتی تلخ و رنجبار برای مردم مظلوم افغانستان تبدیل شده است.
امام جمعه ابهر با بیان اینکه افغانستان در طول 40 سال گذشته از دو ابرقدرت بزرگ جماهیر شوروی کمونیستی و  آمریکای جهانخوار. زخم خورده است و کسانی که به هر دو ابرقدرت دل بستند، از این وادادگی و دلبستگی چیزی جز ویرانی و داغ و فقر و ناامنی برای مردم خود بهارمغان نیاوردند.
حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: در سال‌های گذشته با وعده آمریکا، تعداد زیادی از نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در پایگاه‌های عریض و طویل خود، در این کشور مستقر شدند و با صرف هزینه‌های هنگفت از جیب ملت فقیر افغانستان، اقدام به آموزش و تجهیز ارتش 300 هزار نفری افغانستان کردند تا آنجا که ارتش این کشور را در تراز مجهزترین ارتش‌های منطقه قرار داد.
وی گفت: از این ارتش مجهز در هنگام حمله طالبان هیچ مقاومت درخوری مشاهده نشد که این موضوع نشان می‌دهد ارتش‌ها هر چقدر قوی باشند اما اگر متکی به اراده ملتها نباشند؛ مثل برف آب نخواهند شد.
خطیب جمعه زنجان ادامه داد: ضروری است مسئولان امر جلوی بداخلاقی‌ها را در شبکه‌های مجازی را بگیرند چرا که چنین فضایی برازنده یک نظام دینی نیست.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر