logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۷
[ شناسه خبر : ۲۲۹۲۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد؛

تامین 20 درصد از بذر مورد نیاز گندمکاران در استان زنجان

تامین-20-درصد-از-بذر-مورد-نیاز-گندمکاران-در-استان-زنجان
مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشاورزان بذر مورد نیاز خود را ذخیره کردند گفت: تامین 30 درصد از بذر مورد نیاز گندمکاران امکانپذیر نیست اما نسبت به تامین 15 تا 20 درصد بذر مورد کشاورزان اقدام می‌شود.

حسین عامری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به توزیع بذر گندم در بین کشاورزان اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی تامین 30 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان امکانپذیر نیست اما برای تامین 15 تا 20 درصد بذر مورد نیاز کشاورزان اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به همه گندمکاران اطلاع‌رسانی شده که به دلیل شرایط جوی و خشکسالی امسال امکان تامین بذر مورد نیاز همه کشاورزان وجود ندارد تصریح کرد: تقریبا اکثر کشاورزان بذر مورد نیاز خود را برای کشت گندم سال آینده نگهداری کردند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تاکید براینکه امسال تقریبا در حدود 230 هزار تن گندم در استان زنجان تولید شد افزود: بخشی از تولیدی گندم برای خود مصرفی کشاورزان به عنوان بذر در دست کشاورزان نگهداری شده است.

وی در ادامه به علت پایین بودن گندم تولیدی استان اشاره و عنوان کرد: امسال به دلیل بادزدگی و کاهش بارندگی شاهد پایین‌ بودن کیفیت گندم‌های تولیدی در استان بودیم.

عامری با اشاره به اینکه بسیار از گندم‌های استان زنجان به صورت دیمی کشت می‌شود ادامه داد: امسال شرایط جوی نامناسب و چروکیدگی گندم باعث افت کیفیت محصولات تولیدی استان شد.

وی با بیان اینکه تا حد امکان بذر مورد نیاز کشاورزان تامین خواهد شد ابراز کرد: بذر مورد نیاز کشاورزی که به هر دلیل نتوانسته از گندم تولیدی امسال نگهداری کند تامین خواهد شد.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در خصوص تولید کلزا در استان زنجان خاطر نشان کرد: سال گذشته به دلیل کمبود بارش برف اراضی کلزا دچار سرمازدگی شد و سرما خسارت‌های زیادی به کلزا‌کاران وارد کرد.

وی اظهار داشت: امسال حدود 480 تا 500 تن کلزا در استان زنجان تولید شد که از این در حدود 400 تن از کلزای تولید شده به مراکز خرید دولتی تحویل داده شد./ع   

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر