logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۲۹۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
در جلسه شورای اداری استان زنجان مطرح شد؛

افتتاح 14 پروژه صنعتی استان زنجان در سالجاری

افتتاح-14-پروژه-صنعتی-استان-زنجان-در-سالجاری
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه عُمرها کوتاه و فرصت خدمت، کوتاه‌تر است، گفت: خوشا به حال کسانی که فرصت خدمت را غنیمت می‌دانند و حداکثر استفاده را برای خدمت به جامعه و رفاه حال مردم می‌کنند.

به گزارش موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی، عصر چهارشنبه در پنجمین جلسه شورای اداری استان زنجان در سال 1400 ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و همچنین گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: قدردانی و سپاس مضاعف از مدافعان سلامت می‌شود که در تاریخ انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در خدمت، ایثار و فداکاری برای جامعه رقم زدند.

وی با بیان اینکه سالی که گذشت، سال سخت و دشواری هم برای مردم و هم خدمتگزاران بود، خاطرنشان کرد: باید به صبر و مقاومت ملت، آفرین گفت که در برابر تمام مشکلات ایستادگی کردند و بخش بخش اعظمی از این مشکلات مربوط به فشار اقتصادی و توطئه‌ها و فشارهای گوناگونی است که دشمن از ابتدای پیروزی انقلاب بر کشور ما داشته و در این ایام نیز ویروس کرونا مزید بر علت شده است.

آیت‌اله خاتمی افزود: متاسفانه علی‌رغم تمام حساسیت‌ها و نظارت‌هایی که می‌شود باید گفت که بی‌انصافی‌ها بیداد می‌کند و بی‌انصافی افراد، کار را برای مردم سخت کرده که امیدواریم با استقرار دولت جدید، جوان و انقلابی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نسبت به تحول، تغییر و پیشرفت در راستای خدمت به ملت بزرگ و قدرشناس، قدم‌های بزرگ و بلندی برداشته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تلاش‌های شبانه‌روزی و قابل ستایش برخی مدیران را از نزدیک مشاهده کرده‌ام، گفت: وظیفه اخلاقی و وجدانی می‌دانم که سپاسگزار این تلاش‌ها باشم و دعاگوی موفقیت‌های بیشتر برای عزیزان باشم.

وی با بیان اینکه عُمرها کوتاه و فرصت خدمت، کوتاه‌تر است، اظهار داشت: خوشا به حال کسانی که فرصت خدمت را غنیمت می‌دانند و حداکثر استفاده را برای خدمت به جامعه و رفاه حال مردم می‌کنند.

آیت‌اله خاتمی با اشاره به روایتی از امیرالمونین(ع) خاطرنشان کرد: همه ما تا زنده‌ایم در میدان امتحان بوده و هستیم و خوشا به حال کسانی که برای ورود به میدان امتحان، قاعده صحیح میدان بازی را رعایت می‌کنند و خدمت را با سربلندی و عزت به پایان می‌رسانند.

*‌ 14 پروژه صنعتی در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین مشخصات پروژه‌های صنعتی این است که همیشه جلوی چشم هستند و توجه ویژه‌ای به توسعه صنعتی می‌شود.

وی اظهار داشت: علت توجه به پروژه‌های صنعتی این است که اگر موفقیتی در این حوزه، حاصل شود تقریباً تمام بخش‌های استان در آن دخیل و سهیم بوده و نقش دارند که شاید در حوزه‌های دیگر اینگونه نباشد.

فغفوری با بیان اینکه ارزش واحدهای صنعتی به بهره‌برداری رسیده در سال گذشته 8 هزار میلیارد تومان بود، خاطرنشان کرد: 14 پروژه صنعتی که جزء پروژه‌های جهش اقتصادی هستند تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با بیان اینکه یک پروژه طرح توسعه جی‌تی‌آی پارسیان در سلطانیه به بهره‌برداری رسید و 4 پروژه نیز آماده بهره‌برداری است، افزود: 9 پروژه نیز طبق برنامه‌ریزی تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری می‌رسند.

*‌ 50 درصد محصولات کشاورزی در داخل استان زنجان فرآوری می‌شود

جواد تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به تامین امنیت غذایی مردم استان گفت: تلاش ما بر این بوده که به فکر کشاورزی پایدار باشیم و کارهای بهره‌ورانه‌ای که در این راستا در استان زنجان انجام شده، مثال‌ردنی و دارای رتبه‌های برتر کشور است.

وی اظهار داشت: تجهیز بیش از 50 درصد اراضی مستعد استان به سامانه آبیاری نوین تحت فشار و صرفه‌جویی در مصرف آب، تامین آب اراضی شیبدار طارم برای توسعه زیتون در سال گذشته که رتبه اول کشور را داریم، تامین آب از سد آیدوغموش آذربایجان شرقی برای جبران خشکسالی امسال در طارم جهت حفظ پایداری زراعت و باغات طارم که از اهمیت خاصی برخوردارند از جمله این اقدامات است.

تاراسی، تولید انواع محصولات کشاورزی استان زنجان را بیش از 3 میلیون تُن بیان کرد و افزود: بزرگترین گلخانه با تجهیزات پیشرفته در زنجان کلنگ‌زنی شده که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد ضمن اینکه 7 زنجیره تولید طی سال‌های اخیر در استان فعال شده و مجموع زنجیره‌ها به 19 مورد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 1.5 میلیون تُن یعنی 50 درصد محصولات کشاورزی در استان فرآوری می‌شود که زنجان، رتبه برتر کشور را در این زمینه دارد.

*‌ سند امنیت غذایی استان زنجان در سطح ملی الگو شد

پرویز قزلباش، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز با اشاره به مستندسازی اقدامات این حوزه گفت: تلاش بر این بوده که هر اقدامی که تمام حوزه‌های این دانشگاه انجام داده‌اند، مستندسازی شده و به عنوان یک تجربه برای استفاده آیندگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشگیری در حوزه سلامت همواره در اولویت بوده است، اظهار کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در حوزه سلامت، توجه به حاشیه شهرها بود که مشکلات جدی در این حوزه داشتیم و با ایجاد 40 پایگاه و 9 مرکز سلامت، تمام حواشی شهر در مزک استان تحت پوشش قرار گرفت.

قزلباش با بیان اینکه 456 خانه بهداشت در سطح استان داریم و 30 خانه بهداشت نیز تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است، خاطرنشان کرد: 220 پروژه بهداشتی از سال 1395 تاکنون در استان زنجان کلید خورده که 200 پروژه به بهره‌برداری رسیده و بقیه نیز آماده افتتاح است و زیرساخت بسیار قوی ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با بیان اینکه ساختمان‌های با عمر 25 سال و بالاتر یا نوسازی و یا بازسازی شده‌اند، گفت: این امر در بحران‌ها بسیار کمک کرده به اینکه مدیریت بهتری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زنجان و مازندران 2 استانی بودند که توانستند پرونده الکترونیک را راه‌اندازی کنند، اظهار داشت: این امر، تحول بسیار اساسی در حوزه بهداشت و تحول نرم‌افزاری در برقراری نظام سلامت بود.

قزلباش خاطرنشان کرد: سندهای بسیار معتبری از جمله سند امنیت غذایی در استان نوشته شد که در سطح ملی نیز الگو شد.// آ

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر