logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۲۹۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان خبرداد

اختصاص 3 میلیارد تومان برای ادامه پروژه باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان

اختصاص-3-میلیارد-تومان-برای-ادامه-پروژه-باغ-موزه-دفاع-مقدس-استان-زنجان-
با اینکه اتمام پروژه باغ موزه دفاع مقدس زنجان نیاز به اعتبار حدود 12 میلیارد تومانی دارد، استاندار زنجان از اختصاص 3 میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان زنجان خبر داد.

به گزارش موج رسا; فتح الله حقیقی امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان زنجان، اظهار داشت: هفته دولت مزین به نام شهیدان رجایی و باهنر است که باید یاد و خاطره شهدای دولت و همه شهدا را گرامی بداریم.

وی بیان داشت: هفته دولت فرصت خوبی برلی مدیران و دستگاه‌ها و نهادهای وابسته به دولت برلی گزارش دهی است که موجب امید آفرینی در جامعه می‌شود.

حقیقی ادامه داد: مجموعه مدیریت استان تلاش کردیم خدماتی را به مردم ارائه کنیم که کاهش کمیت از پروژه‌ها از جمله کارهای مهم استان بود که این پروژه‌ها سال ها بود به نتیجه نمی‌رسید و توانستیم سال به سال کاهش دهیم.

این مسئول با بیان اینکه در سال ۹۸ حدود ۲ هزار و ۲۲۰ پروژه در استان زنجان وجودا داشت که در سال ۹۹ به یک هزار و 785 پروژه کاهش یافت، افزود: تعداد پروژه‌ها در سال 99 حدود ۲۰ درصد کاهش یافت.

استاندار زنجان بیان داشت: با وجود کاهش کمیت پروژه‌ها، اعتبار پروژه هر سال افزایش یافت و  تا حدود  7 برابر بیشتر شد.

حقیقی خاطرنشان کرد: تعداد پروژه ها نا تمام استان زنجان در سال ۱۴۰۰ به 702  پروژه رسید که درصد نسبت به سال 99 حدود 61 درصد کاهش داشت اما اعتبار پروژه‌ها بسیار افزایش یافت.

وی ادامه داد: در هفته دولت ۴۵۰ پروژه با کاهش 52 درصدی نسبت به سال گذشته افتتاح و یا به بهره‌برداری می‌رسد که رقم اعتبار این پروژه‌ها نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته و زمینه ایجاد شغل برای یک هزار و ۵۸۱ نفر را فراهم می‌کند.

این مسئول یادآور شد: در حال حاضر دو برابر ظرفیت استان زنجان اکسیژن تولید می‌شود که باید چنین توفیقاتی به مردم گفته شود تا موجب امیدواری در جامعه شود.

استاندار زنجان گفت: انتظار دارم دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی در هفته دولت گزارش‌ها و اقدامات ارائه شده را به سمع و نظر مردم برساند.

حقیقی با اشاره به سفر نوبخت به استان زنجان، گفت: ضروری است برای تسریع در روند اجرای کنگره شهدای استان زنجان مبلغ ۲ میلیارد تومان و تکمیل بخشی از باغ موزه استان مبلغ 3 میلیارد تومان اختصاص یابد.

وی گفت: در موضوعات مربوط به جوانان باید به عدالت در توزیع اعتبارات دقت شده و باید همه شهرستان‌ها در نظر گرفته شوند

محمدرضا آبی‌پور در ادامه این جلسه اظهار داشت: مناطقی مثل نورین ابهر که بدون توجه به زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است، گریبانگیر استان بوده و تا کنون مشکلات آن حل نشده است.

وی با بیان اینکه مناطقی همچون خمارک حتی از لکه‌های صنعتی استان نیست، افزود: باید تجمع صنعت در مکانی اتفاق بیفتد که دارای زیرساخت بوده و مشکلاتی برای صنعتگران ایجاد نکند.

این مسئول بیان داشت: مناطقی همچون نورین که بدون توجه به ضوابط در طی 20 تا 25 سال گذشته احداث شده است فقط مشکلات صنعتگران را چندین برابر کرده است.

معاون امور اقتصادی استان زنجان با اشاره به اینکه ما طرفدار توسعه صنعت در لکه‌های صنعتی استان هستیم، ادامه داد: نباید مراکزی همچون نورین ایجاد شود که مدیریت نشده و صاحب نداشته و بدون زیرساخت‌های آب و تلفن و گاز ایجاد شوند.

 آبی‌پور با اشاره به اینکه اعتراض من به استقرار یک واحد نیست بلکه باید در خصوص استقرار صنایع در خارج از شهرک‌های صنعتی حساس بود، افزود: مناطقی همچون خمارک بدون هیچگونه پیش‌بینی ایجاد می‌شود که متولی نداشته و در لکه‌های صنعتی قرار ندارد.

.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر