logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۶
[ شناسه خبر : ۲۲۸۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبرداد

تعطیلی فعالیت‌های دانشگاه بوخوم در معدن چهرآباد

تعطیلی-فعالیت‌های-دانشگاه-بوخوم-در-معدن-چهرآباد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا در حال حاضر، فعالیت‌های دانشگاه بوخوم در معدن چهرآباد، تعطیل شده است.

امیر ارجمند امروز در گفت‌و‌گو  با خبرنگار  موج رسا; اظهار داشت: فعالیت‌های پژوهشی در حوزه معدن چهر آباد در گذشته توسط باستان شناسان سرشناس دانشگاه بوخوم آلمان در این معدن انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا از سال 98  و با ممنوع بودن ورود خارجی‌ها به کشور این تحقیقات ادامه نیافته است، افزود: در سال 99 نیز هیچ نوع کار مشترکی با دانشگاه بوخوم انجام نشد.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به مجوزهای اخذ شده فعالیت‌های پژوهشی و باستان شناسی در معدن چهرآباد تعطیل نشده است و از کارشناسان خبره کشوری و استانی در این زمینه استفاده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: در سال گذشته در تپه کوزه چی روستای چهر آباد نزدیک معدن کارهای باستان شناسی و کار کاوش با توجه به مجوزهای اخذ شده، انجام شد.

ارجمند با اشاره به اینکه امسال کار کاوش توسط گروه‌های خارجی را نداریم، ادامه داد:  در صورتی که وضعیت تردد خارجی‌ها در کشور مشخص شود از دانشگاه بوخوم دعوت به عمل می‌آید.

وی گفت: در صورت ادامه شیوع بیماری کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد کرونا امکان ادامه فعالیت‌های باستان شناسی در معدن چهرآباد وجود دارد که امیدواریم این موضوع در سال آینده محقق شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر