logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۲۲۸۶۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج رسا:

اکثر وزرای پیشنهادی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس می‌شوند/ بعد از پایان رای اعتماد، تک‌تک آرای خودم را اطلاع‌رسانی می‌کنم

اکثر-وزرای-پیشنهادی-موفق-به-کسب-رای-اعتماد-از-مجلس-می‌شوند-بعد-از-پایان-رای-اعتماد،-تک‌تک-آرای-خودم-را-اطلاع‌رسانی-می‌کنم
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس، تمام توان خود را گذاشته و برنامه‌های وزرا و توانمندی آن‌ها را کاملا منصفانه و با جدیت بررسی می‌کند و به احمتال زیاد، اکثر وزرای پیشنهادی، موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان بشوند.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: روند بررسی وزاری پیشنهادی آیت‌اله رئیسی با تفاوت‌هایی نسبت به گذشته و با یک روند کیفی و کمّی بسشیار مناسبی در جریان است و بیش از 260 جلسه در مجلس شورای اسلامی برای بررسی گزینه‌های پیشنهادی تشکیل شده و وزرای پیشنهادی برای اولین بار در تمامی کمیسیون‌ها حضور پیدا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه با تک‌تک وزرا جلساتی برگزار شده و صحبت‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کرده و به ابهامات پاسخ داده‌اند، خاطرنشان کرد: مسائل ملی، منطقه‌ای و استانی و مشکلات مربوط به حوزه‌های مختلف مطرح و راهکارها و برنامه‌های وزرای پیشنهادیدر کمیسیون‌های تخصصی بررسی شده و در نهایت، روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی از روز شنبه در صحن علنی مجلس آغاز شده و نمایندگان موافق و مخالف نسبت به هر یک از وزرای پیشنهادی اعلام نظر می‌کنند.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه وزرای پیشنهادی نیز مطالب مد نظر خود و پاسخ ابهامات را در صحن علنی مجلس می‌دهند، افزود: بخش عمده وزرای پیشنهادی، مورد توافق نمایندگان مجلس هستند و اکثر وزرا به احتمال زیاد، موفق یه کسب رای اعتماد نمایندگان بشوند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابهامات و سوالاتی در برنامه برخی وزرا وجود دارد، گفت: نمایندگان مجلس، نظرات مختلفی نسبت به وزرا دارند که اعلام می‌کنند و بنده با وجود اینکه نسبت به بعضی وزرا به قطعیت رسیده‌ام اما ابهاماتی نسبت به بعضی از گزینه‌ها دارم که در حال بررسی است تا پس از برطرف شدن ابهامات به وزرای پیشنهادی رای دهند.

وی با بیان اینکه بررسی گزینه‌های پیشنهادی به احتمال زیاد تا عصر سه‌شنبه (2 شهریور) تمام شده و سپس منجر به رای‌گیری شود، اظهار کرد: مجلس شورای اسلامی، تمام توان خود را گذاشته و برنامه‌های وزرا و توانمندی آن‌ها را کاملا منصفانه و با جدیت بررسی می‌کند و به احمتال زیاد، اکثر وزرای پیشنهادی، موفق به کسب رای اعتماد نمایندگان بشوند و شاید تعداد معدودی، رای نیاورند.

حجت‌الاسلام باقری در پاسخ به اینکه ابهام نسبت به برنامه‌های کدام یک از وزرای پیشنهادی وجود دارد که احتمال رای‌آوری آن‌ها پایین است، خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه ممکن است تاثیر منفی ایجاد کند، اجازه بدهید نامی از کسی برده نشود چرا که مجلس می‌خواهد در فضایی کاملاً معقول نه در فضای ملهتب و هیجانی این کار را انجام دهد اما نظراتمان را به صورت شفاف به وزرا اعلام می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بنده پس از پایان فرآیند رای‌گیری نسبت به وزرای پیشنهادی، تک‌تک آرای خودم را اطلاع‌رسانی می‌کنم.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آقای عین‌اللهی، سوابق خیلی خوبی دارند و جزء افراد موفق در وزارت بهداشت بودند و برنامه ایشان نیز به نمایندگان ارائه شد و مطلوب نمایندگان است.

وی با بیان اینکه بعضی از سوالات و ابهامات هنوز نسبت به برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت، باقی مانده است، ابراز کرد: بنده مخالف ایشان نیستم سمت و سوی نگاه من به ایشان، مثبت است اما بعضی از سوالات و ابهامات را باید به یقین برسم.

حجت‌الاسلام باقری با بیان اینکه این ابهامات مربوط به شناخت نسبت به ایشان نیست، خاطرنشان کرد: ابهامات نسبت به راهکارها، پیشنهادات و برنامه‌های ایشان است.

وی اظهار داشت: طبیعی است که هم مردم، انتظاراتی از وزیر بهداشت دارند و هم بنده به جد پیگیر این هستم و توجه به نقاط محروم و محرومیت‌زدایی، جزء ملاک‌های بسیار جدی بنده است.

وی با بیان اینکه نوع مواجهه ایشان با وزارت و مجموعه تحت پوشش نیز بسیار مهم است، افزود: اگر خدماتی توسط مجموعه وزارت بهداشت و افراد دلسوز کادر بهداشت، درمان، سلامت، پرستاران و کارمند به مردم ارائه می‌شود در مقابل، این‌ها نیز مشکلات و مطالباتی به لحاظ صنفی دارند که وزیر پیشنهادی باید پاسخگو باشد و بتواند مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را حل کند.

وی تاکید کرد: پرستاران و برخی کارکنان وزارت بهداشت مشکلاتی دارند و چالش‌هایی است که هر وزیری با آن مواجه خواهد شد که باید نسبت به ایشان به نظر نهایی برسیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر