logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۲۸۵۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان در گفت‌وگو با موج رسا مطرح کرد؛

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مبتکر کارگاه‌های مجازی

کانون-پرورش-فکری-کودکان-و-نوجوانان،-مبتکر-کارگاه‌های-مجازی
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در حال حاضر، تمام تمرکز کانون بر روی کارگاه‌های تخصصی و پایدارسازی اعضا است تا پس از ریشه‌کن شدن ویروس کرونا بتوانیم فعالیت‌ها بیشتری را ادامه دهیم.

علیرضا نوری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به نحوه فعالیت کانون در شرایط کرونایی اظهار داشت: به دلیل اینکه ارتباط کانون با جامعه هدف خود یعنی کودکان و نوجوانان است لذا سلامتی همکاران، مربیان و جامعه هدف، مهمتر از تمام کارها و در اولویت قرار دارد و به همین جهت از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون مراکز کانون در تمام استان‌ها تعطیل شدند.

وی با بیان اینکه با تغییر رنگبندی و خروج از وضعیت قرمز کرونایی شهرها در مقاطعی اقدام به بازگشایی مراکز شد، خاطرنشان کرد: اخیراً با توجه به گسترش ویروس و تغییر وضعیت کرونایی، مراکز کانون تعطیل شده اما علی‌رغم تعطیلی‌ها فعالیت کانون ادامه دارد و فقط شکل کارها تغییر پیدا کرده و از فضای حقیقی به فضای مجازی منتقل شده است.

نوری افزود: تمام برنامه‌هایی که به صورت حضوری برای اعضا ارائه می‌شد اکنون در قالب کارگاه‌های عمومی و تخصصی اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه کارگاه‌های عمومی شامل برنامه‌هایی مانند قصه‌گویی، شعرخوانی، نقاشی، معرفی شخصیت ها، معرفی وقایع روز و نمایش تولیدات است، گفت: کارگاه‌های عمومی توسط تمام مراکز در سطح استان ارائه می‌شود و اعضا به صورت مجازی و آنلاین با مربیان در ارتباط هستند.

وی با اشاره به کارگاه‌های تخصصی کانون اظهار داشت: کارگاه‌های تخصصی را ابتدا 4 کارگاه، شروع کردیم و سپس به مرور به 30 کارگاه تخصصی رسیده که هم‌اکنون توسط 30 مربی متخصص در رشته‌های مختلف به صورت آنلاین تدریس می‌شود.

نوری خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان به کارگاه‌های تخصصی با ورود به سایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به نشانی kpf.ir اقدام به ثبت‌نام و انتخاب کارگاه تخصصی حسب علاقه خود کرده و طبق برنامه درسی در زمان‌های مشخص در کلاس‌های آنلاین حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه خوشبختانه رشد خوبی نسبت به ترم‌های گذشته داشتیم، افزود: این امر، نشان‌دهنده تخصص همکاران و مربیان، برقراری ارتباط خوب با اعضا و خانواده‌ها و تخصصی و فنی و کاربردی بودن کلاس‌ها است که نظر مخاطبان برای ثبت‌نام مجدد در کارگاه‌ها را جلب کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان تصریح کرد: برنامه‌ریزی کانون برای ترم مهرماه، رشد 100 درصدی کارگاه‌ها است و تصمیم داریم تعداد کارگاه‌ها را به 70 یا 80 کارگاه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در هر کارگاه تخصصی بین 10 تا 15 نفر و گاهی تا 20 نفر شرکت می‌کنند، افزود: به بعارت دیگر در 30 کارگاه تخصصی حداقل300 نفر عضو بوده و از برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

*‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مبتکر کارگاه‌های مجازی بود

نوری گفت: کانون قبل از اینکه بستر سامانه شاد برای دانش‌آموزان ایجاد شود، مبتکر ارائه کارگاه‌ها به صورت مجازی بود اما طبیعی است که سامانه شاد به جهت گستردگی و ارتباط مستقیم با تمام دانش‌آموزان دارای مخاطبان بیشتری است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه فعالیت‌ها در فضای مجازی ادامه دارد اما تاثیرگذاری آن به اندازه کارگاه‌های حضوری نیست، گفت: تفاهنامه‌هایی با بعضی ادارات از جمله نیروی انتظامی، کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش، راهداری، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید، کمیته امداد، هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج به عنوان شرکای فرهنگی کانون منعقد شده و فعالیت‌های مختلفی با آن‌ها انجام می‌دهیم که فعالیت‌های مربوط به کودکان و نوجوانان را در برنامه‌هایشان گنجانده‌اند.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات به مناطق کم‌برخوردار و محروم روستایی، یکی از وظایف کانون است، اظهار کرد: به دلیل تعطیلی مراکز کانون، برنامه‌های فرهنگی خاصی که در بعضی از نقاط روستاهای محروم توسط گروه‌های جهادی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه و شورای اسلامی روستا انجام می‌شود، سعی می‌کنیم با آن‌ها همکاری کنیم و برنامه‌های کانون را مربیان طی ارتباط با آن‌ها در مناطق محروم انجام دهند.

نوری خاطرنشان کرد: اخیراً در ییلاقات شهرستان ماهنشان امکان تردد خودرو وجود نداشت با همکاری گروه‌های جهادی به مناسبت عید سعید غدیر خم، برنامه‌ای برگزار کردیم و بسته‌های فرهنگی و هدایایی اعطا شد و این امر، حق مناطق محروم است که از این مسائل برخوردار باشند.

*‌ 80 درصد مراکز کانون در استان مجهز به امکانات هستند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با اشاره به برنامه‌های پیگیری اعتبارات تملک دارایی، عمرانی تجهیزاتی و آسیب‌های اجتماعی گفت: جذب برخی از این اعتبارات نسبت به سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه 80 درصد مراکز کانون در سطح استان مجهز به امکانات حداقلی هستند، اظهار داشت:  کانون، یک شرکت دولتی است که پس از شیوع ویروس کرونا عملاً درآمد خود را از دست داده است و شهریه کارگاه‌های تخصصی نیز بسیار پایین‌تر از بخش خصوصی است.

نوری با بیان اینکه مرکز علوم و نجوم، یکی از مراکز بسیار درآمدزای کانون است، خاطرنشان کرد: این مرکز به عنوان یکی از مراکز بسیار مهم سطح کشور در کانون است که با توجه به اینکه رصد آسمان را دارند، هر ساله درآمد خوبی داشتند که به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌ها، درآمدی ندارد اما با این حال سعی کرده‌ایم با صرفه جویی از اعتبارات جاری بتوانیم فعالیت‌های مفیدی را انجام دهیم.

*‌ تاثیر کرونا به شرکت‌های دولتی بیشتر از بخش‌های دیگر است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان با بیان اینکه کانون، یک شرکت دولتی است، گفت: شیوع ویروس کرونا به همه بخش‌ها تاثیر گذاشته اما تاثیر این ویروس به شرکت‌های دولتی، خیلی بیشتر از سایر بخش‌ها است چون کانون به صورت خودگردان است و به همین دلیل، کانون به عنوان برند خاصی در سطح کشور بوده و تولیدات بسیار گسترده‌ای دارد.

وی ابراز کرد: در حال حاضر، تمام تمرکز کانون بر روی کارگاه‌های تخصصی و پایدارسازی اعضا است تا پس از ریشه‌کن شدن کرونا بتوانیم فعالیت‌ها بیشتری را ادامه دهیم.// آ

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر