logo
امروز : چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۲۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان:

دستگاههای اجرایی استان هزینه‌های جاری خود را مدیریت کنند

دستگاههای-اجرایی-استان-هزینه‌های-جاری-خود-را-مدیریت-کنند

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان باید کنترل درستی بر هزینه‌های جاری استان و کشور انجام شود، گفت: دستگاه های اجرایی استان هزینه های جاری خود را باید به صورت جدی مدیریت کنند.

به گزارش موج رسا; شهرام طهماسبی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با بیان اینکه اعتبارات بخش جاری لایجه بودجه شامل دو بخش است، اظهار کرد: یک بخش مربوط به بند "واو" که شامل تامین حقوق و مزایای کارکنان ادارات و بخش دیگر مربوط به سایر هزینه های ادارات شامل مواردی همچون هزینه های خودرویی، انرژی و سوخت است.

وی به هزینه های مربوط به بند "واو" اشاره کرد و افزود: اعتبارات پیش بینی شده این بخش در سال 95 به میزان 88 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که این میزان در سال جاری به 105 میلیارد تومان افزایش یافته که رشد ناچیزی بوده و در راستای کنترل هزینه ها در بخش جاری و عدم افزایش هزینه های پرسنلی است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان، سیاست و رویکرد دولت را کاهش هزینه های جاری در کشور برشمرد و تاکید کرد: افزایش هزینه های جاری موجب تحمیل هزینه به سایر بخش ها از جمله بخش عمرانی و کاهش آن خواهد بود که تلاش می شود در استان و کشور سهم بخش جاری کنترل شود و کاهش یابد.

وی با بیان اینکه باید کنترل درستی بر هزینه‌های جاری استان و کشور صورت گیرد، افزود: دستگاه های اجرایی استان هزینه های جاری خود را باید به صورت جدی مدیریت کنند.

طهماسبی به ارائه پیشنهاداتی در خصوص کاهش هزینه‌های جاری دستگاه های اجرایی پرداخت و گفت: دستگاه های اجرایی استان باید فضاهای مازادی که در اختیار دارند و این فضاها موجب افزایش هزینه های جاری شده را تعیین تکلیف کرده و مدیریت هزینه نمایند.

این مقام مسئول از تشکیل کارگروهی برای ساماندهی فضاهای اداری در استان طی روزهای آتی خبر داد و یادآور شد: در این کارگروه اطلاعات و مسائل مربوط به فضاهای مازاد دستگاه ها در سطح استان و شهرستان ها بررسی و مدیریت هزینه آن مورد توجه قرار خواهد گرفت که در این راستا از دستگاه ها درخواست داریم به صورت داوطلبانه اطلاعات لازم را ارائه کنند.

وی به دستگاه های اجرایی استان پیشنهاد داد برای مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها در بخش برق مصرفی خود، از پنل های خورشیدی استفاده کرده و ظرفیت های حوزه برق استان را بکار گیرند.

طهماسبی افزود: برای پرسنلی که در سن بازنشستگی هستند نیز در فرصت مقتضی، حکم بازنشستگی صادر خواهد شد و در این بخش نیز ردیف های اعتباری لازم پیش بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان زنجان از تعریف و شناسایی 40 شاخص کلی و80 شاخص جزئی برای توزیع اعتبارات در استان زنجان خبر داد و گفت: بر اساس این شاخص ها نسبت به سنجش عملکردها، جهت تخصیص اعتبارات اقدام خواهیم کرد.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر