logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۷
[ شناسه خبر : ۲۲۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

طالبان هنوز یک گروه تروریستی است

طالبان-هنوز-یک-گروه-تروریستی-است
ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که طالبان در حال حاضر به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود و تحریم‌ها علیه این گروه یکی از ابزارهایی است که واشنگتن دارد.

به گزارش موج رسا;  به نقل از "اسپوتنیک"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوال یک خبرنگار در خصوص ابزارهای یش روی واشنگتن در مقابل گروه طالبان گفت: ما چندین ابزار در اختیار داریم. طالبان هم اکنون یک گروه تروریستی است. این یک ابزار است. ما هم از پاداش و هم از مجازات استفاده می‌کنیم تا طالبان را وادار به رعایت هنجارهای پایه‌ای بین المللی و حقوق اساسی مردم افغانستان کنیم. اما قرار داشتن در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی یک ابزار دیگر است که ما از آن استفاده می‌کنیم.  

بر خلاف اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، طالبان افغانستان در لیست سازمان‌های خارجی تروریستی آمریکا قرار ندارد بلکه شاخه تحریک طالبان پاکستان در این لیست قرار گرفته است.  

بر اساس یک گزارش جداگانه "صدای آمریکا"، "مصلحت اندیشی سیاسی آمریکا را مجبور کرده تا گروه طالبان را از لیست سازمان‌های تروریستی خارجی حذف کند تا مذاکرات با این گروه که ۱۸ سال با اشغال آمریکا جنگیده است، با سهولت بیشتری انجام شود. "

بعد از توافق فوریه ۲۰۲۰ آمریکا و طالبان و امضای «توافقنامه صلح» بین دو طرف، روند خروج نظامیان آمریکایی و متحدان این کشور از افغانستان شروع شد. این در حالی است که طی هفته‌های اخیر طالبان موفق به پیشروی در افغانستان و تصرف شهرهای مهم این کشور شد. گروه طالبان روز یکشنبه هفته گذشته وارد کابل شد و دولت اشرف غنی در افغانستان سقوط کرد.  

پس از سقوط دولت کابل هزار شهروند افغان به فرودگاه کابل هجوم آوردند تا از افغانستان خارج شوند./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر