logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۲۷۷۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

برای سه ماه آینده رمدسیویر داریم

برای-سه-ماه-آینده-رمدسیویر-داریم
رئیس سازمان غذا و دارو از تامین و توزیع داروی رمدسیویر در ۱۹۸۷ داروخانه سراسر کشور خبر داد.

به گزارش موج رسا; محمدرضا شانه‌ساز، با عنوان این مطلب که ایران با ۸ تولید کننده داروی «رمدسیویر» سومین تولید کننده این دارو در سطح جهان است، علت کمبود رمدسیویر در کشور را افزایش ابتلاء به وبروس کرونا در پیک پنجم و مصرف ناگهانی آن اعلام کرد و افزود: با محدودیتی که وجود داشت تاکنون این دارو فقط در بیمارستان‌ها توزیع می‌شد.

 
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: قدیمی بودن یکی از شرکت‌های سرم سازی در کشور موجب تعطیلی آن شد و ۴ شرکت تولیدی دیگر متعهد به تأمین سرم مورد نیاز کشور شدند.
 
وی با بیان اینکه از ترکیه حدود ۲ میلیون واحد سرم وارد شده است، افزود: تا نیمه اول شهریور میزان تولید سرم در کشور از ۱۲ میلیون به ۱۷ میلیون واحد افزایش می‌یابد.
 
شانه ساز با بیان اینکه برای مصرف سه ماه داروی رمدسیویر در کشور وجود دارد، گفت: در حال حاضر یک هزار و ۹۸۷ داروخانه در کشور و ۴۹۰ داروخانه در استان تهران داروی رمدسیویر را توزیع می‌کنند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو، توزیع داروهای ضد کرونا را در حدود ۲ هزار داروخانه کشور اعلام کرد و افزود: متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان غذا و دارو به آدرس FDA.GOV.IR، نزدیک‌ترین داروخانه توزیع کننده به محل سکونت خود را تعیین و به آن مراجعه کنند.
 
شانه‌ساز گفت: متقاضیان از اصالت دارو باید مطلع شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر