logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۳۶
[ شناسه خبر : ۲۲۷۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]

وزرای تراز انقلاب اسلامی

وزرای-تراز-انقلاب-اسلامی
ملت پدیدآیی و شکل‌گیری یک دولت جوان حزب‌اللهی در تراز انقلاب اسلامی را در انتظار نشسته‌اند.

به گزارش موج رسا; یدالله جوانی در یادداشتی نوشت: در ادامه خلق حماسه بزرگ مردمی در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰،‌ آن هم در وضعیت بسیار سخت و کرونایی ‌و نظر به اقبال مردم به آیت‌الله رئیسی با بیش از ۱۸ میلیون رأی به عنوان نماد تفکر انقلابی،‌ اکنون ملت پدیدآیی و شکل‌گیری یک دولت جوان حزب‌اللهی در تراز انقلاب اسلامی را در انتظار نشسته‌اند. این انتظار به حق، از آن روست که عبور از مشکلات کنونی و شتاب‌بخشی به حرکت انقلاب اسلامی براساس بیانیه گام دوم با شاخصه‌های اصلی «خودسازی»، «جامعه‌پردازی» و «تمدن‌سازی»، فقط با تشکیل یک دولت انقلابی آن هم به معنای دقیق کلمه در عمل میسر است. رهبر حکیم انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر و به ویژه در آستانه انتخابات،‌ راه حل مشکلات کشور و مردم را، ‌در اتخاذ رویکردهای انقلابی و مدیریت جهادی از سوی مدیران و کارگزاران دانسته،‌ بر همین مبنا و منطق فرمودند: «راه علاج مشکلات کشور،‌ تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی است.»

همچنین معظم‌له در عبارت دیگری می‌فرمایند: «راه علاج دردهای مزمن کشور، ‌حضور پرشور مردم در انتخابات و بعد انتخاب یک فرد اصلح،‌ یک فرد مناسب برای ریاست‌جمهوری است.» مردم خوب، مؤمن و وفادار به نظام اسلامی و کشور ایران، با وجود همه مشکلات، ‌نارضایتی‌ها و گله‌مندی‌ها،‌ به فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی برای شرکت در انتخابات لبیک گفته و با انتخاب فردی اصلح و شایسته برای ریاست‌جمهوری در تراز انقلاب اسلامی، ‌برای ورود به فردایی درخشان با کمترین مشکلات لحظه‌شماری می‌کنند.

بدون تردید با تشکیل یک دولت جوان حزب‌اللهی از سوی رئیس‌جمهور محترم که در ادبیات ایشان،‌ دولت مردمی قوی تحول‌گرا نام گرفته، ‌چنین آینده‌ای به زودی رخ می‌نماید.

برای رسیدن به آینده‌ای درخشان و امیدآفرین و اعتمادساز، به دو نکته اساسی باید توجه داشت:

هوشیاری نسبت به توطئه‌ها و کارشکنی‌های جبهه استکبار

جبهه استکبار با محوریت آمریکا، ‌تمام توان و امکان خود را برای جلوگیری از موفقیت یک دولت انقلابی در ایران،‌ برای علاج مشکلات و درمان دردهای مزمن ناشی از تفکرات غیر انقلابی و غرب‌گرایانه به کار خواهد بست. به طور قطع جریان ضد انقلاب،‌ معاندین، ‌برخی از جریان‌ها با تفکر غرب‌گرایی و دیگر عناصر قدرت‌طلب انحرافی و شبکه‌های مافیایی اقتصادی، ‌همگی با کارشکنی در مسیر دولت و ملت یاری کننده جبهه استکبار برای ناکام گذاشتن دولت آیت‌الله رئیسی در راستای حل مشکلات کشور خواهند بود. بنابراین هم دولت و هم مردم، ‌باید با هوشیاری کامل، ‌این توطئه‌ها و کارشکنی‌ها را خنثی کنند.

توجه به الزامات تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی

تشکیل دادن دولت قوی مردمی و تحول‌گرا، یا همان دولت جوان حزب‌اللهی و انقلابی، یکسری الزامات دارد که باید به آن توجه ویژه داشت. از جمله این الزامات،‌آن است که تک‌تک وزرای دولت سیزدهم به لحاظ شاخص‌ها، معیارها و ویژگی‌ها، ‌در تراز انقلابی اسلامی متناسب با شرایط گام دوم باشند. اکنون رئیس‌جمهور محترم گام اول را برای شناسایی و معرفی وزرای پیشنهادی خود به مجلس محترم شورای اسلامی برداشته، ‌و حالا نوبت نمایندگان محترم است که براساس صلاحیت قانونی رأی اعتماد به هر یک از وزرای پیشنهادی، ‌با رویکردی انقلابی و مبتنی بر نگاه آرمان‌گرایی واقع‌بینانه، ‌به آیت‌الله رئیسی برای تشکیل دادن کابینه در تراز انقلابی اسلامی،‌ به طور شایسته و بایسته کمک کنند. برای تحقق این امر،‌ توجه به ملاک‌ها و معیارها و ویژگی‌های وزیر تراز انقلاب اسلامی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است. ویژگی‌هایی از قبیل:

۱ـ ایمان قوی و اهل اخلاص و عمل خالصانه؛

۲ـ دارای رویکرد انقلابی و جهادی و کار شبانه‌روزی و با روحیه خستگی‌ناپذیری برای خدمت به مردم؛

۳ـ معتقد و وفادار به مبانی، ‌اصول، آرمان‌ها ‌و اهداف انقلاب اسلامی به ویژه آرمان تمدن‌سازی اسلامی؛

۴ـ‌ معتقد به نظام ولایی در نظر و ولایت‌ محور بودن در عمل؛

۵ـ داشتن سوابق شفاف در فسادستیزی و پاک‌دست بودن در رعایت و حفظ بیت‌المال؛

۶ـ برخورداری از تخصص و تجربه لازم و متناسب با حوزه کاری با رویکرد تحول‌گرایی؛

۷ـ برخورداری از بصیرت نافذ و انقلابی به ویژه درحوزه دشمن‌شناسی؛

۸ـ داشتن مواضع شفاف نسبت به جبهه استکبار، جریان ضد انقلاب و فتنه؛

۹ـ برخوردار از عزت نفس و خودباوری، ‌معتقد به ظرفیت‌های داخلی و به ویژه ظرفیت‌ها و توانایی‌های جوانان مؤمن انقلابی برای حل مشکلات با تکیه بر اصل خدشه‌ناپذیر «ما می‌توانیم»؛

۱۰ـ ساده‌زیست بودن و به دور بودن از خصلت اشرافی‌گری، ‌تجمل‌گرایی، دنیاگرایی و عافیت‌طلبی.

به طور قطع دولت برخوردار از چنین وزرایی، ‌همان دولت جوان حزب‌اللهی گره‌گشا خواهد بود.

ان‌شاءالله

منبع: مشرق

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر