logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۲۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان:

اخذ هزینه نوبت دهی در دادگستری زنجان اجحاف در حق مردم است

اخذ-هزینه-نوبت-دهی-در-دادگستری-زنجان-اجحاف-در-حق-مردم-است-
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان به مشکلات افزایش نرخ اجاره بهای مغازه‌ها، افزایش قیمت لبنیات و اخذ هزینه در نوبت دهی در دادگستری زنجان اشاره کرد و گفت: اخذ هزینه نوبت دهی در دادگستری زنجان احجاف در حق مردم است.

به گزارش موج رسا; رضا استجلو امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان با اشاره به افزایش بیش از حد اجاره بهای مغازه‌ها در زنجان اظهار کرد: افزایش اجاره بهای مغازه‌ها باعث افزایش قیمت کالاها و اجناس ارائه شده به مردم شده است.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ اجاره بهای مغازه‌ها در کلانشهرها و تهران 25 درصد و در سایر شهر‌ها 15 درصد تعیین شده است تصریح کرد: متاسفانه این مصوبه در استان زنجان اجرا نشده و در حال حاضر کرایه مغازه‌ها در استان زنجان 70 تا 80 درصد افزایش یافته است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان زنجان با تاکید براینکه کرایه مغازه‌ها در خیابان‌های منتهی به مرکز شهر بسیار بالا است عنوان کرد: در بهشت زهرای زنجان نیز یکسری مشکلات وجود دارد که می‌تواند برای شهروندان خطرات جانی داشته باشد و باید به این مشکلات رسیدگی شود.

وی با اشاره به فعالیت تاکسی‌ها سطح شهر زنجان افزود: اکثر تاکسی‌ها سطح شهر زنجان به صورت دربستی فعالیت دارند که مردم نسبت به این موضوع معترض هستند.

استجلو در ادامه با اشاره به موضوع نوبت دهی برای مراجعات مردم در دادگستری زنجان بیان کرد: متاسفانه برای نوبت دهی مردم در دادگستری زنجان 15 هزار تومان هزینه اخذ می‌شود که این موضوع در حق مردم اجحاف است.

وی همچنین به افزایش نرخ لبنیات در استان زنجان اشاره کرد و گفت: جهادکشاورزی نرخ‌های مصوب را باید اعلام کند.

تشدید بازرسی‌ها در استان زنجان

محمدرضا آبی‌پور معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه با اشاره به تشدید بازرسی‌ها در استان زنجان اظهار داشت: از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا به امروز 5هزار و 295 مورد بازرسی توسط تیم‌های بازرسی متشکل از نماینده فرماندار، نماینده سازمان صمت، نماینده اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در این مدت 480 مورد بازرسی از نانوایی‌های سطح شهر زنجان انجام شده است بیان کرد: در این بازرسی‌ها تعداد 375 مورد پرونده تعزیراتی تشکیل شده است.

معاون اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه طی بازرسی‌های انجام شده از ابتدای مرداد ماه در هر شهرستان در حدود 8 هزار و 276 مورد بازرسی انجام شده که یک هزار و 225 مورد پرونده در نانوایی‌ها تشکیل شده و در سایر بخش‌ها نیز 537 پرونده تشکیل شد تاکید کرد: در انتقال برخی از وظایف سازمان صمت به جهادکشاورزی اتفاق خاصی نمی‌افتد چرا که شناسایی میزان مرغ زنده استان زنجان از طریق جهادکشاورزی انجام می‌شود و کنترل انتقال مرغ به کشتارگاه‌ها نیز از طریق اتحادیه مرغداران اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بازرسی‌ از بازار زنجان به صورت مستمر و با حضور بسیج اصناف، اتحادیه و سازمان صمت باید تداوم داشته باشد ابراز کرد: در حوزه جوجه‌ریزی نیز در استان زنجان وضعیت خوبی نسبت به سال 99 و سال98 حاکم است.

جواد تاراسی رئیس جهادکشاورزی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه در کنترل بازار مرغ در استان زنجان اقدامات بسیار خوبی انجام شده است بیان کرد: در حال حاضر در تامین نهاده‌ها مشکلی در استان زنجان نداریم و وضعیت بهتری در این حوزه حاکم است.

وی با اشاره به وضعیت جوجه ریزی در استان زنجان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در استان زنجان 10 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده که نسبت به مدت مشابه سالهای 99 و 98 با افزایش جوجه‌ریزی در استان زنجان مواجه هستیم.

رئیس جهادکشاورزی استان زنجان میزان جوجه‌ریزی در مدت مشابه در سال 99 را 8 میلیون و 211 هزار قطعه عنوان کرد و افزود: 5 ماهه نخست سال 98 نیز میزان جوجه‌ریزی در استان زنجان 9 میلیون و 369 هزار قطعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت پایداری در تولید مرغ در استان زنجان حاکم است خاطر نشان کرد: در مرداد ماه امسال یک میلیون 423 هزار قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

تاراسی با بیان اینکه با این اقدامات در استان زنجان در تامین مرغ مشکلی نخواهیم داشت تصریح کرد: در تامین نهاده‌های مورد نیاز مرغداریها نیز مشکلی وجود ندارد.

خرید 70 هزار تن گندم در استان زنجان

ولی اله زمانی مدیرکل اداره غله استان زنجان نیز با اشاره به عملیات خرید گندم در استان زنجان یادآور شد: 36 مرکز در خرید تضمینی گندم فعالیت دارند و تا به امروز نیز حدود 70 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی با تاکید براینکه 99 درصد مطالبات گندمکاران استان پرداخت شده است ادامه داد: همچنین 8 مرکز نیز در استان زنجان خرید کلزا را انجام می‌دهند.

مدیرکل اداره غله استان زنجان با تاکید براینکه 400 تن کلزا در استان زنجان خریداری شده است ابراز کرد: 99 درصد مطالبات کلزاکاران استان زنجان نیز پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه از لحاظ کالاهای اساسی در استان زنجان مشکلی خاصی نداریم اظهار داشت: همه اقلام مرتبط با اداره غله تامین شده و در انبار‌ها موجود است./ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر