logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۲۲۷۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

مسکو سفارت خود در کابل را تخلیه نخواهد کرد

مسکو-سفارت-خود-در-کابل-را-تخلیه-نخواهد-کرد
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان تاکید کرد که علیرغم افزایش ناامنی در افغانستان، مسکو سفارت خود در کابل را تخلیه نخواهد کرد.

به گزارش موج رسا; به نقل از تاس، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان تاکید کرد که علیرغم افزایش ناامنی در افغانستان، مسکو سفارت خود در کابل را تخلیه نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان درباره پیشروی شبه‌نظامیان طالبان در افغانستان گفت: موضوع تخلیه سفارت روسیه در کابل مطرح نیست. احتمال تصرف کابل توسط طالبان در آینده نزدیک وجود ندارد.

کابلوف در ادامه سخنان خود، با انتقاد از مقامات افغانستان به دلیل وخیم‌تر شدن اوضاع در این کشور گفت: تأخیر مذاکرات با طالبان توسط دولت کابل باعث بدتر شدن وضعیت در این کشور شد.

وی در عین حال، مذاکرات دوحه را مفید دانسته و اظهار داشت: با این حال به توافق رسیدن و اجرای آن دو چیزی کاملاً متفاوت است. این نه تنها به پایبندی طالبان به توافق بستگی دارد بلکه منوط به اقدامات دولت کابل است که باید عاقلانه رفتار و مذاکرات ملموس را آغاز کند.

این در حالیست که نشریه آمریکایی پولیتکیو، روز گذشته به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا منابع نوشت که واشنگتن در حال بررسی گزینه‌های مختلف از جمله احتمال بستن سفارت خود در کابل است.

یک مقام آمریکایی گفت: ما تهدیدات امنیتی را به منظور تصمیم‌گیری درباره امنیت کارکنان خود در سفارت کابل ارزیابی می‌کنیم.

تخلیه سفارت آمریکا در کابل تا پایان ماه جاری میلادی و بررسی تعداد دیپلمات‌های مورد نیاز در این سفارتخانه از دیگر گزینه‌های مورد بررسی در این خصوص اعلام شده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا هم احتمال بسته شدن سفارت این کشور در کابل را رد نکرد.

وزارت خارجه آمریکا گفت: ما به صورت روزانه تهدیدات را مورد ارزیابی قرار داده و تصمیماتی را که به سود امنیت کارمندان سفارت ما هستند اتخاذ می‌کنیم./مهر

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر