logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۰
[ شناسه خبر : ۲۲۷۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه ابهر:

همگان وظیفه داریم از خط و فرهنگی آزادگان محافظت کنیم

همگان-وظیفه-داریم-از-خط-و-فرهنگی-آزادگان-محافظت-کنیم
امام جمعه ابهر گفت: امروزه همه وظیفه داریم از خط و فرهنگی که آزادگان به خاطر آن اسیر شدند، محافظت و مواظبت کنیم.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام  جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه ابهر با اشاره به به 26 مرداد سال 1369 به عنوان سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، اظهارداشت: در این روز میهن اسلامی شاهد حضور آزادگان سر افراز بود که پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های مخوف رژیم بعث عراق،قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند، آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و از شکنجه مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند.

وی با بیان اینکه آزادگان صبورتر از سنگ صبور و راضی‌ترین کسان به قضای الهی بودند، افزود: آزادگان سینه‌های فراختر از اقیانوس داشتند که از همه جا و  همه کس بریده و به خدا پیوسته بودند. 
خطیب جمعه ابهر گفت: امروزه همه وظیفه داریم از خط و فرهنگی که آزادگان به خاطر آن اسیر شدند، محافظت و مواظبت کرده و اجازه ندهیم این فرهنگ و خاطرات در سینه این عزیزان بماند. بلکه تلاش کنیم این فرهنگ را به بطن جامعه بیاوریم. چون این قشر ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستند. که در دست دشمن غصب شده بودند.
امام جمعه ابهر، به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: ایشان از آحاد مردم درخواست کردند نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس باشند و نسبت به تزریق واکسن سبقت و سرعت بگیرند و همه نسبت به مواسات مومنانه حساس بوده و نذورات ماه محرم را بطرف مسائل معیشتی مردم و بهداشتی روانه کنند. 
حجت‌الاسلام رحیمی بیان داشت: از همه هیئت‌های مذهبی که همیشه گوش به فرمان مقام ولایت بوده‌اند انتظار این است که این دفعه نیز ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی همه را به این معروف دعوت کنند.
وی با اشاره به انتشار یک عکس از سفیر انگلیس در کنار سفیر روسیه، تصریح کرد: سفیر انگلیس خبیث که سابقه امنیتی دارد در آغاز ماموریتش باید تنبیه شده تا مراقب رفتارش باشد همانگونه که رفتار سفیر روسیه دور از انتظار بود و انتشار یک متن دوپهلو این رفتار بی‌ادبانه را جبران نمی‌کند و وی باید با صراحت از ملت ایران عذرخواهی کند.
خطیب جمعه ابهر ادامه داد: دولت روسیه باید سفیرش را توجیه کند تا مراقب باشد در دام اطلاعاتی و جاسوسی سفیر انگلیس خبیث نیافتد و دستگاه دیپلماسی کشور باید برای برخورد متناسب با این گستاخی تدبیری کند.
امام جمعه ابهر با اشاره به قیام اباعبدالله الحسین (ع)، یادآورشد:  «شبهه»ها و «فتنه»ها موجب تنهایی ولی خدا می‌شوند چرا که زمانی که شبهه و فتنه با هم ترکیب می‌شوند، به شدت کارگر میافتند و  شبهات فضا را تاریک می‌کنند و در فضای تاریک، فتنه‌ها اثر می‌گذارند. 
حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: گاهی فتنه‌های مثل فتنه «ابن زیاد» رخ می‌هد و او وارد کوفه می‌شود و مردم را تهدید می‌کند و آنها را از لشگر شام و قطع حقوق میترساند. در حقیقت، این شبهات زمینه باروری فتنه‌ها را فراهم می‌کنند وگرنه در فضای روشن، فتنه ها کارساز نیستند.//ن
 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر