logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸
[ شناسه خبر : ۲۲۶۴۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

ادامه بارش باران و احتمال سیلاب در ۱۵ استان

ادامه-بارش-باران-و-احتمال-سیلاب-در-۱۵-استان
سازمان هواشناسی از ادامه بارش باران و احتمال آبگرفتگی و سیلاب طی امروز و فردا در ۱۵ استان خبر داد و اعلام کرد: آسمان بیشتر مناطق کشور در سه روز پایانی هفته صاف و آفتابی، همراه با افزایش دما خواهد بود.

به گزارش موج رسا; براساس گزارش سازمان هواشناسی، با تداوم فعالیت سامانه بارشی، امروز بخصوص در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات استان‌های تهران و البرز، رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی، خیزش گرد و خاک و در مناطق مستعد بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

فردا در ارتفاعات البرز مرکزی و غرب و شمال غرب کشور و در استان‌های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب سیستان و بلوچستان و فارس، رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد که امروز و فردا بر اثر بارش‌ها احتمال جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و احتمال آبگرفتگی موقت وجود دارد.
 
از روز چهارشنبه تا پایان هفته در بیشتر نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی خواهد بود و بارش‌ها در مناطقی از شمال‌غرب، ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط هرمزگان و جنوب کرمان پیش بینی شده است و این شرایط در روزهای روز پنجشنبه و جمعه نیز حاکم خواهد بود.
 
براساس پیش بینی سازمان هواشناسی از امروز تا پایان هفته جاری در شمال غرب و شمال شرق کشور روند کُند نسبی کاهش دما رخ خواهد داد، البته دمای هواب استان‌های ساحلی دریای خزر در این مدت بدون تغییر می‌ماند و در مابقی مناطق کشور دمای هوا به طور نسبی افزایشی خواهد بود.
 
تا پایان هفته با توجه به پدیده وزش بادهای ۱۲۰ روزه در کشور، در برخی نقاط شمال شرق، شرق و جنوب شرق بخصوص منطقه زابل و خراسان جنوبی وزش باد شدیدی رخ می‌دهد که خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی و طوفان شن دور از انتظار نیست.
 
روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری نیز با توجه به افزایش سرعت وزش باد، خیزش گرد و خاک در مناطقی از استان‌های ایلام و خوزستان را شاهد خواهیم بود.
 
آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد پیش بینی می‌شود و حداکثر و حداقل دمای پایتخت  ۳۸ و ۲۷ درجه است.
 
اهواز امروز با دمای ۴۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۱۰ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان است./دانا

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر